استاندار خراسان‌جنوبی گفت: تا زمانی که در تصمیمات دولتی مردم کنار گذاشته شوند و دولت بخواهد همه بار مسائل و مشکلات را بدون مشارکت مردم به دوش بکشد در تصمیم گیری به جایی نخواهیم رسید.

دکتر محمد مهدی مروج الشریعه شب گذشته (۲۹ مهر) در اولین ستاد ساماندهی امور جوانان در سال جاری با انتقاد از دولتی بودن اکثر اعضای جلسه و عدم حضور سازمان‌های مردم نهاد اظهار کرد: با این وضعیت نباید انتظار داشته باشیم در این جلسات اعجازی خارج شود.

وی با بیان اینکه تفکر در حوزه جوانان از اساس اشکال دارد که این همه معضل هنوز باقی است، گفت: با این تفکر و نگاه چه هر روز و چه هر شش ماه یکبار جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان را برگزار کنیم به نتیجه‌ای نخواهیم رسید.

استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: مادامی که در تصمیمات دولتی مردم کنار گذاشته شوند و دولت بخواهد همه بار مسائل و مشکلات را بدون مشارکت مردم به دوش بکشد یا انگیزه برگزاری جلسه وجود ندارد و یا در تصمیم گیری به جایی نخواهیم رسید.

مروج الشریعه با بیان اینکه این کشور را سه هزار سال مردم اداره کردند و در تمام آن دوران دولت و حکومت‌ها نقش نظامی گری و اخذ مالیات داشتند، ادامه داد: کشور به وسیله خود مردم اداره م‌ شد و مردم خودشان تشخیص و پتانسیل یابی می‌کردند.

وی بیان کرد: تا زمانی که مردم کنار باشند هیچ دولت و سیستمی به نتیجه نمی رسد بنابراین وقتی الگوهای مردمی کنار گذاشته می شود نتیجه آن این می‌شود که جلسات بی‌خاصیت می‌شوند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه فاصله گرفتن از معیارهای اخلاقی مبتنی بر اسلام بر کانون خانواده و جوانان تاثیر گذاشته، افزود: اگر به هر دلیلی گرایش امام جماعت را قبول نداریم چرا اصل قضیه و نماز جماعت را پاک می‌کنیم و از آن فاصله می گیریم!

مروج الشریعه با تاکید بر اینکه باید با کمک سمن‌ها و مشارکت جوانان در یک بهم پیوستگی مناسب و با کنترل و راهبردی درست و مداوم نهضت آموزش را در بخش‌های مختلف داشته باشیم، گفت: باید نسبت به ضرورت آموزش و مشاوره ‌ای قبل و بعد از ازدواج حساس باشیم.

وی اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی را مکلف کرد با مشارکت سازمان‌های مردم نهاد و دست اندرکاران اصلی این بخش برای حل مسائل جوانان مکانیزمی در چارچوب مشخص ایجاد کنند.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه کار برای مردم زمان نمی‌شناسد، افزود: باید برای بخش جوانان با مشارکت سمن‌ها چاره اندیشی شود و مردم خودشان دردها را تشخیص می‌دهند و از متولیان حکومتی انتظار دارند برایشان برنامه مشخصی داشته باشند.

مروج الشریعه بیان کرد: فرمانداران با مشارکت سمن‌ها و جوانان هر دو هفته ستاد ساماندهی امور جوانان را در شهرستان‌ها برگزار کنند و برنامه‌های خود را به ستاد ساماندهی امور جوانان استان ارائه دهند.

وی با تاکید بر اینکه باید جوانان را دریابیم و به ایده‌ها و نظرات آنان احترام بگذاریم، عنوان کرد: باید بعد از ماه محرم و صفر برنامه‌ها شادی بخش برای خانواده‌ها برنامه ریزی شود.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به علاقمندی برخی از جوانان استان به تئاتر بر تقویت سمن‌های این بخش تاکید کرد و گفت: وقتی اینقدر استقبال از نمایشگاه کتاب در استان بالا است باید کمک شود تا سالی چند بار این نمایشگاه برگزار شود و یا اینکه برخی از جوانان عشق آنان سیاست است باید بگذاریم سخنران بیاورند و باهم در این مسائل گفتگو کنند لذا باید به همه جوانان با هر نگرشی توجه شود.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله