#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

دکتر محمد دهقانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی  بیرجند در خصوص افزایش چشمگیر شمار مبتلایان به کرونا گفت: با توجه به افزایش چشمگیر مراجعه بیماران تنفسی و کرونا مثبت به بیمارستان ها علی الخصوص در شهرستان بیرجند، از اواخر هفته گذشته از ظرفیت سایر بیمارستان های شهرستان بیرجند از جمله بیمارستان رازی، بوعلی و از این هفته بیمارستان میلاد هم اضافه شده، استفاده می شود تا بیماران مبتلا به کرونا را پذیرش کنند.

رئیس دانشگاه در ادامه افزود: یکی از علل افزایش شمار مرگ و میر، تاخیر در مراجعه به بیمارستان ها است. لذا کسانی که علائم خفیف دارند به مراکز سرپایی ۱۶ ساعته ای که برای مدیریت بیماران کرونا در نظر گرفته شده مراجعه و کسانی که علائم شدید تنفسی دارند، حتما به بیمارستان ها مراجعه کنند تا تاخیر در مراجعه به بیمارستان باعث بروز مشکلات جدی نشود و بیماران به مرحله غیر قابل برگشت نرسند.

وی در خصوص اعمال محدودیت ها در استان گفت: پیرو درخواست ستاد استانی از وزارت، محدودیت های ده گانه دو هفته قبل تا ۹ آبان ماه در استان تمدید شده است. همچنین بحث فعالیت ادارات با ۵۰ درصد ظرفیت کارکنان در خصوص شهر تهران صدق می کند و مشمول سایر شهرستان ها نیست. همینطور در خصوص ۴۳ شهرستانی که وضعیت خیلی پر خطر دارند محدودیت فعالیت های صنفی و شغلی گروه های ۲، ۳ و ۴ در نظر گرفته شده و این شهرستان ها مشمول دورکاری کارکنان ادارات نمی شوند.

دکتر دهقانی در پایان خاطر نشان کرد: تعداد زیادی از تخت های آی سی یو پر شده که مطمئنا نیازمند همراهی مردمیم تا بتوانیم این پیک را نیز شکست دهیم.