استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اقدام دولت در اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور گفت: دستگاه‌های مختلف از جمله منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و بخش خصوصی برای اجرای این طرح پای کار آمده‌اند.

جواد قناعت روز دوشنبه همزمان با ۱۵ اسفند روز درختکاری با حضور جمعی از مسوولان استان در محوطه استانداری یک اصله نهال غرس کرد.

وی در حاشیه این مراسم به سهمیه تعیین شده برای استان از طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور اشاره کرد و افزود: کارگروهی به همین منظور تشکیل شده، وظایف و تکالیف همه دستگاه‌ها نیز مشخص شده است.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: انتظار این است که همه مردم به ویژه جوانان، دانش‌آموزان و دانشجویان پای کار بیایند و در راستای تحقق این طرح ارزشمند گام بردارند.

وی گفت: حیات انسان‌ها به درخت گره خورده لذا همه ما باید کمک کنیم تا این نهال‌ها کاشته شوند و در حفظ و بقای آنها نیز اهتمام داشته باشیم.

قناعت تصریح کرد: با هم‌افزایی می‌توانیم در بازه زمانی چهار تا پنج سال شاهد کاشت میلیون‌ها اصله نهال و در نتیجه کاهش بیابان‌زایی، توسعه فضای سبز و شادابی باشیم.

وی افزود: منابع طبیعی از موضوعات حیاتی به شمار می‌رود و این موضوع برای استان خراسان جنوبی که با تغییرات اقلیمی به سمت بیابان‌زایی و خشکسالی در حرکت بوده، با پدیده گرد و خاک مواجه است و سالانه سیلاب را تجربه می‌کنیم، بسیار حائز اهمیت است.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه با کاشت درخت و توسعه فضای سبز می‌توان با این حوادث مقابله کرد گفت: با کاشت درخت به کاهش بیابان‌زایی و توسعه فضای سبز در سطح استان کمک کنیم.

۱۵ اسفند در تقویم رسمی کشور روز درختکاری نام دارد و برنامه‌های هفته منابع طبیعی و آبخیزداری امسال با شعار «درخت برای زندگی؛ با هم بکاریم برای ایران سرسبز – ایران قوی» از ۱۵ تا ۲۱ اسفند برگزار می‌شود.