َ#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی به منظور تسهیل امور برای خرید تضمینی گندم کشاورزان، دستگاه‌های اجرایی این استان را به همکاری با شرکت غله و خدمات بازرگانی مکلف کرد.

جواد اشرفی در اولین نشست کارگروه خرید تضمینی گندم استان در سال زراعی جاری با دستور کار بررسی و ارزیابی دستورالعمل خرید گندم سال ۱۴۰۱ گفت: حمایت از گندم‌کاران در راستای خودکفایی در تولید گندم از برنامه‌های اولویت‌دار دولت سیزدهم است.

وی بر ضرورت برنامه‌ریزی برای خرید گندم تولیدی در استان و حل مساله تامین سوخت کمباین‌ها توسط مدیران دستگاه‌های متولی تاکید کرد و افزود: مشکلات سال‌های گذشته نباید برای کشاورزان تکرار شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: بازدید و بازرسی مستمر از مراکز خرید و سیلوهای گندم توسط دستگاه‌های نظارتی و بازرسان جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت باید به‌طور منظم صورت گیرد.

وی گفت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نیز هزینه تمام‌شده حمل گندم از مراکز خرید تا سیلوها را در اسرع وقت تعیین کند.

اشرفی بر اهتمام دستگاه‌های اجرایی مرتبط در راستای تسهیل و ترغیب گندم‌کاران برای تحویل گندم به مراکز خرید تاکید کرد.

بنابر این گزارش در این نشست پس از ارزیابی موقعیت جغرافیایی و آمار مراکز خرید گندم در شهرستان‌ها، به دلیل بعد مسافت مراکز تولید و خرید گندم، با دستور ویژه سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی، مراکز خرید گندم در شهرستان‌ها افزایش یافت.