#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

اقامتگاه بوم گردی جمکرد در کویر سه قلعه و اقامتگاه بوم گردی هروی در شهر سه قلعه سرایان همزمان با ایام نوروز به بهره برداری رسید.

محمد عرب، مسئول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان  قاینات، امروز پنج شنبه ۱۱ فروردین به رسانه‌های گروهی گفت: عملیات اجرایی اقامتگاه بوم گردی جمکرد در کویر سه قلعه به پایان رسیده (به جزء محوطه سازی) و این اقامتگاه در ایام عیدنوروز به ظرفیت اقامتی شهرستان افزوده شد.

وی افزود: این اقامتگاه در منطقه جمکرد واقع درکویر زیبای سه قلعه معروف به بهشت منجمان و کویرنوردان با زیربنای ۶۰۰ مترمربع و ۱۲ اتاق و سوئیت و با ظرفیت پذیرش ۸۰ نفر شروع به فعالیت کرده و در آینده نزدیک بصورت رسمی افتتاح خواهد شد.

وی گفت: اقامتگاه بوم گردی هروی در شهر سه قلعه و در خانه تاریخی هروی توسط مالک بنا تکمیل و تجهیز شده و این اقامتگاه نیز با ظرفیت پذیرش ۴۰ نفر در ایام عید نوروز شروع به فعالیت کرده که این اقامتگاه نیز در آینده رسماً افتتاح خواهد شد.

به گفته عرب، اقامتگاه بوم گردی کاروانسرا در شهر سرایان نیز با مدیریت جدید در ایام عید نوروز شروع به فعالیت کرده است.

در حال حاضر ۱۲ اقامتگاه بوم گردی در شهرستان سرایان فعال هستند و ظرفیت اقامت واحدهای گردشگری شهرستان به بیش از ۵۰۰ نفر در یک شبانه روز افزایش یافته است.