مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی با بیان اینکه اساس صادرات، تولید است گفت: در راستای سرمایه‌گذاری‌های جدید در ۹ ماه امسال ۱۹۷ فقره جواز تاسیس با حجم سرمایه‌گذاری ۱۳۰ هزار میلیارد ریال صادر شد.

احمد آریافر افزود: همچنین در بازه زمانی ۹ ماهه ۲۰ هزار میلیارد ریال پروژه در حوزه صنعت و معدن به بهره‌برداری رسیده است.

وی ادامه داد: در مجموع بر اساس تعهد سازمان صنعت، معدن و تجارت در این مدت حدود ۲ هزار فرصت شغلی در استان فراهم شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی با بیان اینکه کسب این آمار و ارقام کار تمام مجموعه اقتصادی استان است، اظهار کرد: به عنوان مثال در حوزه احیای واحدهای تولیدی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با حضور دستگاه‌های متعدد برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: ۱۷۵ جلسه ستاد تسهیل استانی و شهرستانی در ۹ ماه برگزار شد که ۸۶۸ مصوبه داشت، نتیجه این جلسات کسب رتبه اول احیای معادن و رتبه دوم احیای صنایع کشور و احیای ۴۷ واحد صنعتی و معدنی در استان است.

آریافر با اشاره به اهمیت صادرات با توجه به اتفاقات رخ داده در کشور، تصریح کرد: بیشتر به ارزآوری صادرات نگاه می‌کنیم در حالی که فرصت بسیار بالایی است.

وی عنوان کرد: امر صادرات علاوه بر ارزآوری برای کشور نقاط ضعف ما را نیز نشان می‌دهد اما برای حرکت در بازارهای جهانی نیاز به مطالعه، آموزش، دانستن قوانین و مقررات و استانداردها داریم تا با استفاده از فرصت‌ها، صادرات موفقی داشته باشیم.

مدیرکل صنعت، معدن‌و تجارت خراسان‌جنوبی یادآور شد: صادرات از پاکستان به افغانستان محدود شده اما این فرصتی برای استان خراسان جنوبی است، چون افغانستان کشور بکری برای ظرفیت خدمات فنی و مهندسی استان ماست.

وی با تاکید بر اینکه صنعت استان خراسان جنوبی مظلوم است، گفت: دست تک به تک صادرکنندگان و تولیدکنندگان استان را می‌بوسم و این تعهد را می‌دهم تا زمانیکه در استان هستم برای حمایت از صنعت و صنعتگر تلاش کنم.

آریافر افزود: در مجموعه استان دستگاه‌های مربوطه یا بخش صنعت همکاری دارند اما تصمیم مدیریتی برای کمک به این مجموعه نیست.

وی با اشاره به مشکل آب و برق برخی واحدهای تولیدی و معدنی استان گفت: با طرح انتقال پساب فاضلاب به صنایع بخشی از مشکل کمبود آب صنایع استان رفع خواهد شد.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور