فرمانده انتظامی شهرستان بشرویه گفت: مزرعه استخراج ارز دیجیتال در این شهرستان با ۲۷ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق کشف شد.

 سرهنگ فاضل مریمی اظهار داشت: ماموران انتظامی شهرستان بشرویه اخباری را مبنی بر نگهداری تعدادی دستگاه استخراج ارز دیجیتال در یکی از معادن شهرستان دریافت کردند که بلافاصله پیگیری موضوع در دستور کار مأموران پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با انجام تحقیقات تخصصی و پلیسی، محل نگهداری دستگاهای استخراج ارز دیجیتال را شناسایی کردند که پس از هماهنگی با مقام قضایی با رعایت حقوق شهروندی این محل را بازرسی کردند.

فرمانده انتظامی بشرویه گفت: ماموران در بازرسی و پاکسازی از محل معدن ۲۷ دستگاه استخراج ارز دیجیتال غیرمجاز و وسایل جانبی آن را کشف کردند و یک متهم دستگیر شد.

وی با بیان اینکه متهم دستگیر شده به همراه پرونده به مراجع قضایی معرفی شده است تصریح کرد: ارزش ریالی این اقلام غیرمجاز توسط کارشناسان مربوطه بالغ بر پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

سرهنگ مریمی افزود: دستگیری مجرمان و برخورد با هنجارشکنان همواره در دستور کار پلیس قرار دارد و از مردم درخواست داریم برای کمک به اقتصاد و آرامش بخصوص امنیت جامعه در صورت اطلاع از این گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

استان خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان بشرویه در ۳۰۰ کیلومتری بیرجند است.