امام جمعه موقت بیرجند گفت: با حضور گسترده و آگاهانه در انتخابات می‌توان از نظام جمهوری اسلامی صیانت و این امانت را حفظ کرد.

حجت الاسلام مهدی رحیم‌آبادی در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند که در مسجد جامع مصلای المهدی (عج) اقامه شد، افزود: امروز بزرگترین امانتی که در دست ما قرار دارد، جمهوری اسلامی است.

وی تصریح کرد: صیانت از این جریان بزرگ آرزوی همه اولیای الهی است که باید آن را به اوج برسانیم.

خطیب جمعه بیرجند با تاکید بر اهمیت و لزوم مشارکت حداکثری در انتخابات گفت: حضور در اصل انتخابات بنا به صدها دلیل واجب است.

وی افزود: باید از بین نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری با شناخت اصلح کسی که قوی‌ترین، شایسته‌ترین، خستگی‌ناپذیرترین و نزدیکترین به رئیس جمهور انقلابی، جهادی، مکتبی و ولایی شهید است را انتخاب کنیم تا این امانت الهی تداوم پیدا کند.

حجت الاسلام رحیم‌آبادی با تاکید بر دشمن شناسی و دشمن ستیزی گفت: پیامبر اسلام (ص) فرمودند هر کسی به امانتی در دنیا خیانت کند و به اهلش نسپارد بر دین من از دنیا نرفته و در حالی خدا را ملاقات می‌کند که بر او غضب کرده و امروز جمهوری اسلامی یک امانت است.

وی اظهار کرد: امروز کرسی ریاست جمهوری یک اهل لازم دارد؛ کسی که هنوز حرارت خون پاکش را استشمام می‌کنیم و در جان و وجود همه شماست؛ او شهید رییسی است و شاید مثل او را پیدا نکنید اما از بین نامزدها نزدیکترین به رئیس جمهور شهید را بسیار با وسواس و حساسیت ویژه انتخاب کنید.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: همه خوبی‌ها در گرو انتخاب ماست و انتخاب ما مسیر ظهور، کمال و رشد و حل شدن همه مشکلات را ادامه می‌دهد، نقطه مقابل آن ضررها و توقف‌های جانکاه است که در این سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی تجربه کردیم لذا باید در راه خیلی حساسیت به خرج داد.

وی افزود: به همه کسانی که حتی به انقلاب اسلامی اعتقاد ندارند باید بگوییم شما سر سفره امنیت، آرامش، نعمت و برکت بی نظیر نشسته‌اید، اگر بخواهید این وضعیت ادامه یابد اما اگر کسانی بر ما و شما مسلط شوند اصلا نگاه نمی‌کنند که چه اعتقادی دارید اگر شما پرچم سفید هم بالا ببرید همه را عزل و له می‌کنند که ما تجربیات تاریخ را در این جریانات شاهد هستیم.

حجت الاسلام رحیم‌آبادی با اشاره به اینکه امروز در غدیر قبل از ظهور هستیم گفت: با مشت‌های گره کرده اعلام می‌کنیم اهل عرفات، اهل معرفت به اولیای خدا، مسیر شهدا و ولی فقیه زمان هستیم و با رمی جمره نسبت به غفلت‌ها و جریانات تبلیغاتی که دنبال گول زدن مردم هستند با انتخاب صحیح، دشمنان را ناکام خواهیم کرد.

وی با اشاره به ایام حج تمتع و فرا رسیدن عید قربان افزود: در عرفه باید به خدا معرفت پیدا کرد و بر اساس روایات، معرفت خدا یعنی نسبت به امام زمان خود و ولی خدا معرفت پیدا کنیم.

خطیب جمعه بیرجند گفت: رمی جمرات به معنای شناخت صحیح دشمن و دشمنی با او است و اینکه بدانیم راهبرد اساسی دشمن فاصله انداختن بین ما، خدا و ولی خداوند است.

وی بیان کرد: بزرگترین آرمان امام باقر (ع) بازگرداندن حاکمیت خدا و بهره‌مندی همه مردم از این حاکمیت الهی است زیرا هیچ وقت باطل شفاف نیست و در لباس حق خود را نشان می‌دهد.

حجت الاسلام رحیم‌آبادی گفت: روح بزرگ جریان حاکمیت الهی، ولی امر است اگر با ولی امر پیوند عمیق پیدا کردید، دشمنان را شناختید و اهل رمی جمره حقیقی شدید بدانید در حال رشد هستید و به اوج قله خواهید رسید.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور