با آغاز داوری بخش «آیینی سنتی» مرحله منطقه‌ای جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سه قصه گوی خراسان جنوبی ۱۲ آبان ماه روی صحنه می‌رند.
طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان در این خصوص گفت: داوری مرحله منطقه‌ای بخش «قصه‌های آیینی و سنتی» از روز ۸ آبان ماه آغاز شده است که در این مرحله سه قصه‌گوی کانون خراسان جنوبی ۱۲ آبان ماه ۱۴۰۰ با ۷۱ قصه‌گو از استان‌های بوشهر، البرز، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، خراسان شمالی، زنجان، ایلام، خوزستان، سمنان، قزوین، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، کرمانشاه، گلستان، گیلان، اصفهان، لرستان، مازندران، مرکزی، هرمزگان، همدان و یزد به رقابت خواهند پرداخت.
وی با بیان اینکه قصه‌گویی «آیینی‌سنتی» شیوه‌ای از قصه‌گویی برگرفته از سنت و آیین‌های ایرانی است که قصه‌گو به شکلی هنرمندانه و بااستفاده از توانمندی‌های فردی، قالب‌های نقالی، پرده‌خوانی، شمایل‌گردانی و… قصه‌ها را روایت می‌کند افزود: «آرمیتا نوروزی»، «بهاره اسماعیلی» و «فاطمه اخباری» سه قصه گوی راه‌یافته استان به این مرحله هستند.
گفتنی است داوری بخش «آیینی‌سنتی» مرحله منطقه‌ای جشنواره قصه‌گویی را «فهمیه باروت‌چی» بازیگر و کارگردان تئاتر، «اردشیر صالح‌پور» نویسنده، پژوهشگر، کارگردان و مدرس تئاتر و «علیمراد خرمی» کارشناس فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و دبیر و داور چند دوره جشنواره قصه‌گویی برعهده دارند.
پیش از این و در روز ۴ آبان ماه نیز شش قصه‌گوی کانون استان در مرحله‌ی منطقه‌ای و در بخش «قصه‌های ملی» به صورت مجازی قصه‌های خود را اجرا کردند.
مرحله پایانی بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به دبیری محمد گودرزی‌دهریزی همزمان با شب یلدا برگزار می‌شود.