#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

?استاندار خراسان جنوبی گفت: با پیگیری های صورت گرفته، دامدار کارت به همه دامداران استان تعلق می گیرد.
کتر قناعت با بیان این مطلب در جلسه نشست سران و معتمدین بسیج عشایر استان خاطرنشان کرد: در حال حاضر یک سوم جمعیت دامداران استان از دامدار کارت برخوردار شده اند.
?وی ادامه داد: با پیگیری هایی که در همین راستا در مرکز صورت گرفت، قرار است همه دامداران از دامدار کارت برخوردار شوند.
?به گفته وی؛ دامدار کارت، یارانه ای برای کمک به دامداران است و ربطی به تسهیلات و وام ندارد، لذا باید همه از آن بهره مند شوند.
?استاندار با اشاره به صفا و صمیمیت عشایر تصریح نمود: همین سلامت روح و پاکی باعث شده، مردم به استفاده از محصولات و تولیدات عشایر رغبت زیادی داشته باشند.
?قناعت از عشایر به عنوان مرزبانان واقعی یاد کرد و متذکر شد: عشایر در سخت ترین شرایط و با وجود تبعات فراوان ناشی از خشکسالی های چندین ساله که تأمین علوفه را با مشکل مواجه کرده، مشغول تولید محصولات لبنی و دامی هستند .
?وی با اشاره به مشکلاتی که در حوزه زیرساختی و تأمین امکانات جامعه عشایری وجود دارد، اظهار داشت: با تغییر فضایی که در کشور رقم خورده و با روی کار امدن آیت الله رئیسی، انتظار می رود که سختی ها رفته رفته کاهش یابند و مشکلات برطرف شوند.
?استاندار با تأکید بر اهمیت اتحاد و همبستگی در پیشرفت و توسعه، گفت: عده ای ممکن است از اختلافات و چالش ها، سوء استفاده کنند.
?قناعت، از کارهای ارزنده عشایر را تعاملات با بسیج و سپاه عنوان کرد.
?وی با اشاره به آمار جمعیتی عشایر استان، خاطرنشان کرد: در حال حاضر یک هشتم، معادل ۱۰ درصد، یعنی ۷۰ هزار نفر از جمعیت استان را عشایر شامل می شوند.
?به گفته وی؛ نگهداشت احترام معتمدین و ریش سفیدان عشایر که از سرمایه های استان می باشند، وظیفه همه ماست.