(تکذیبیه)

جنـاب آقـای حسن پور

مدیرمسئول محترم پایگاه خبری خبر و هنر خراسان جنوبی

پیرو خبر مندرج در آن خبرگزاری، با موضوع تقاضای زمین توسط فرمانداری شهرستان بیرجند برای کارکنان شاغل در فرمانداری، ضمن تکذیب توضیحات نادرست در متن خبر مذکور ، اعلام می دارد مطابق سیاست های دولت انقلابی سیزدهم مبنی بر تولید مسکن مورد نیاز کشور و تامین مسکن نیازمندان واجد شرایط در قالب جهش تولید مسکن در تمامی شهرهای کشور برای افرادی که توانایی ساخت مسکن در شهرها را ندارند در روستاها، برنامه واگذاری زمین به متقاضیان واجد شرایط در روستاهای حاشیه شهر بیرجند در دستور کار شورای مسکن استان قرار گرفت که در همین راستا بخشی از اراضی دولتی و حتی شخصی بدین منظور به محدوده طرح هادی روستاها الحاق و ظرفیت لازم برای تولید مسکن روستایی فراهم شد.

لذا ؛ موضوع ثبت نام متقاضیان زمین در روستاها در دستور کار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار گرفته و فهرست متقاضیان به منظور تایید نهایی به فرمانداری ارسال می گردد که پس از تایید نهایی توسط کمیته ۷ نفره متشکل از افراد و دستگاه های مسئول در این خصوص دستور لازم صادر می گردد. تعداد معدودی از کارکنان فرمانداری نیز که واجد شرایط واگذاری زمین بوده و ثبت نام نموده اند در فهرست متقاضیان پس از بررسی های لازم معرفی شده اند که تاکنون زمینی به ایشان واگذار نشده، لذا هیچ فعل غیرقانونی و خارج از ضوابط انجام نگرفته است.

قشر محترم و زحمتکش خبرنگار نیز در صورت واجد شرایط بودن می توانند از این حق قانونی برخوردار شده و در صورت وجود مانع این فرمانداری آمادگی پیگیری موضوع را دارد. لذا راه ابراز مشکلات این قشر شریف، حاشیه سازی و تخریب نیست.

طرح اینگونه موضوعات قانونی با چاشنی حاشیه سازی در فضای مجازی جای تامل، گلایه و پیگیری قانونی دارد.

روابط عمومی فرمانداری شهرستان بیرجند