فرماندار نهبندان گفت: حدود هزار میلیارد تومان طی ۲ سال اخیر در حوزه‌های معدنی این شهرستان سرمایه‌گذاری شده‌ است.

مجید بیکی روز پنجشنبه در دیدار استاندار خراسان جنوبی با امام جمعه نهبندان اظهار داشت: در حال حاضر هفت طرح سرمایه‌گذاری صنعتی و معدنی در این شهرستان در دست اجرا است که تا پایان سال جاری سه طرح با حجم سرمایه‌گذاری ۳۲۵ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی بیان کرد: براساس برنامه‌ها و سیاست‌های دولت و منویات رییس جمهوری بارقه امید و دروازه جدیدی از رسیدگی و پرداختن به مسائل مردم شکل گرفته است، امیدواریم با مجموعه اتفاقاتی که در سطح کشور خواهد افتاد شاهد حل شدن مسائل و مشکلات مردم باشیم.

فرماندار نهبندان گفت: امروز حضور در بین مردم و جهادی کار کردن و دغدغه مردم را داشتن به عنوان نمونه بارز رفتار و عملکرد دولتمردان در دستور کار است که راهگشای بسیاری از مشکلات خواهد بود.

بیکی افزود: دولت در ۱۰۰ روز نخست کاری خود نشان داد در مدیریت ویروس کرونا و واکسیناسیون مردم، همت ویژه‌ای دارد، امروز مجموعه کادر بهداشتی و درمانی سطح کشور به دنبال این هستند که مردم واکسیناسیون خود را انجام دهند که نشان از تلاش دولتمردان و ورود مستقیم رییس جمهوری به موضوع است.

وی بیان کرد: خوشبختانه با ورود به موقع رییس جمهوری به موضوع ویروس کرونا و سیاست‌های جدید ستاد کرونا، آمارهای ابتلا و فوتی‌ها کاهش یافته است.

بیکی با اشاره به ظرفیت‌های متنوعی که در نهبندان وجود دارد، گفت: این شهرستان با ۲۳ نوع ماده معدنی منحصر به‌فرد و بیش از ۱۰۰ میلیون تن ذخیره انواع کانی‌های فلزی و غیر فلزی، رتبه نخست تولید زیتون با ۴۰۰ هکتار سطح زیر کشت، رتبه دوم تولید خرما و بیابان لوت اولین اثر ثبت شده در یونسکو به عنوان ظرفیت بزرگی که اقتصاد گردشگری را مطالبه می‌کند، می‌تواند توسعه یافته‌تر شود.

وی گفت: شهرستان نهبندان ۵۱ هزار نفر جمعیت و ۲۶ هزار کیلومتر وسعت دارد که متاسفانه اعتبارات براساس وسعت و پراکندگی توزیع نمی‌شود که سبب افزایش هزینه خدمت‌رسانی می‌شود.

فرماندار نهبندان اظهار داشت: مردم این خطه با مشارکت ۸۵ درصدی در انتخابات همراهی خوبی با نظام داشته‌اند که این موضوع کار را برای مسوولان سخت کرده و مسوولان نیز باید پیگیر مطالبات مردم باشند.

بیکی با بیان اینکه در سه سال اخیر بیش از ۲۰۰ نقطه روستایی شهرستان گازرسانی شده و یا در حال اجرای شبکه گاز است، ادامه داد: تا پایان سال جاری ۹۵ درصد روستاهای شهرستان از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

وی گفت: در حوزه معادن شهرستان سرمایه‌گذاری خوبی در بخش دولتی و خصوصی در حال انجام است، طلای هیرد به عنوان واحدی ممتاز به‌زودی افتتاح و به بهره‌برداری خواهید رسید.

فرماندار نهبندان تصریح کرد: یکی از مطالبات جدی مردم شهرستان نهبندان، اشتغال است که با رویکرد دولت جدید توسعه پیدا خواهد کرد و ظرفیت‌های نهفته نهبندان با حسن توجه استاندار بالفعل خواهد شد.

بیکی احداث باند دوم و راه‌های روستایی را از جمله مطالبات مردم شهرستان ذکر و اضافه کرد: تمام مسیر نهبندان تا بیرجند دارای پیمانکار است اما مطالبات و معوقات پیمانکاران کار را کُند کرده و برخی نقاط پیمانکار کار را تعطیل کرده است.

وی ادامه داد: انتظار داریم در حوزه راه‌ها، شهرستان نهبندان ویژه دیده شود چرا که مسیرهای پر ترددی دارد.

بیکی بیان کرد: ۶ کیلومتر مسیر بیرجند – نهبندان در هفته دولت گذشته افتتاح و ۱۲ کیلومتر نیز در خردادماه سال ۱۳۹۸ افتتاح شده است، نیاز است مابقی مسیر طی سال‌های اخیر تزریق اعتبار انجام و کار پیش برود.

وی با بیان اینکه کرونا آسیب جدی به گردشگری نهبندان وارد کرده است، گفت: بیش از ۸۰ درصد گردشگرهای خارجی استان که مقصد آن‌ها نهبندان است به دلیل ویروس کرونا از سفر به شهرستان خودداری کرده‌اند.

فرماندار نهبندان بیان کرد: مهمترین برنامه دولت سیزدهم احداث یک میلیون واحد مسکن در سال است که در شهرستان نهبندان پیگیری‌های خوبی انجام شد و برای نهضت ملی مسکن و قانون جهش هم هماهنگی بین دستگاه‌ها وجود دارد تا تعهد دولت به مردم در زمان مقرر انجام شود.

بیکی اظهار داشت: بیش از سه هزار و ۱۰۰ واحد در طرح مسکن محرومان، اقشار کم درآمد و اقدام ملی مسکن در شهرستان اجرا شده است.

وی عنوان کرد: بنیاد برکت ۵۴ میلیارد تومان تسهیلات به مردم برای اشتغال پرداخت کرده و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برای هاب منطقه‌ای شتر در نهبندان نیز مرکز میدان دام، کشتارگاه و مرکز قرنطینه و پایش دام را احداث کرده و آماده بهره‌برداری است.

بیکی با بیان اینکه امروز ۹۷ درصد جمعیت نهبندان تحت پوشش شبکه‌های دیجیتال صدا وسیما هستند، گفت: یکی از مطالبات امروز مردم پوشش همراه و اینترنت است که ۸۵ درصد جمعیت شهرستان در نقاط روستایی پوشش همراه و ۶۰ درصد پوشش اینترنت پرسرعت دارند.

وی با اشاره به موضوع خشکسالی و گرانی نهاده‌های دامی هم گفت: این مهم مشکلات زیادی برای مردم ایجاد کرده است، این ناامیدی در چهره مردم ملموس است چرا سختی خشکسالی بر مردم تحمیل شده است.

فرماندار نهنبدان گفت: غرفه‌های بازارچه دوکوهانه نهبندان واگذار شده اما مراودات هنوز راه نیفتاده و نیاز به پیگیری در سطح ملی دارد.

بیکی با اشاره به طرح توسعه نهبندان هم گفت: با عنایت رییس جمهوری سند بازنگری شده، امیدواریم این طرح مجدد آثار و برکاتی برای شهرستان داشته باشد.

وی ارتقای بیمارستان نهبندان به ۹۵ تختخواب را از دیگر مطالبات مردم شهرستان عنوان کرد و افزود: ایجاد زیرساخت‌های برق شهرستان و مهار روان آب‌ها از دیگر درخواست‌های مردم است.

استاندار خراسان جنوبی که نهبندان را به عنوان نخستین مقصد سفرهای شهرستانی خود برگزید، امروز بدو ورود به نهبندان، مورد استقبال امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسوولان این شهرستان قرار گرفت.

قناعت در ادامه برنامه سفر به مقام شامخ شهدای این شهرستان ادای احترام کرد و ضمن عطرافشانی با ذکر فاتحه‌ای، یاد شهدا گرامی داشته شد.

همچنین استاندار خراسان جنوبی به دیدار خانواده شهید محمدرضا سالمی در شهر نهبندان رفت و از خانواده این شهید والامقام دلجویی کرد.

قناعت از طرح‌های صنعتی و معدنی اکسید منیزیم و کنستانتره آهن در شهرک صنعتی نهبندان بازدید کرد، همچنین وی با حضور در فرمانداری و بخشداری مرکزی نهبندان به صورت چهره به چهره با همکاران خود در این مجموعه‌ها دیدار و گفت و گو کرد.

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مدیران کل ستادی و استانی، امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسوولان شهرستان نهبندان در این سفر استاندار خراسان جنوبی را همراهی می‌کنند.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و نهبندان در ۲۰۰ کیلومتری بیرجند قرار دارد.