مراسم گرامیداشت روز ملی سینما با حضور فرماندار بیرجند، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی و فعالان عرصه سینما در استان عصر دوشنبه ۲۲ شهریورماه جاری برگزار شد.

ناصر نبی زاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این جلسه ضمن تبریک روز ملی سینما به دغدغه مندان این عرصه، عنوان کرد: شما صاحبان اندیشه مستحضرید سینما افق های گسترده ای را توانسته در بستر جامعه بشری باز کند.
وی با بیان این که سینما اثرگذاری بالایی در ایجاد، تغییر و حتی خلق فرهنگ در جامعه دارد، اضافه کرد: به همین جهت هر روز اهمیت بیشتری در جامعه و در میان خانواده ها پیدا می‌کند.
نبی زاده خاطرنشان کرد‌ : توجه عمیق به هنر و هنرمندان سینما می تواند به رفع آسیب های اجتماعی در ابعاد مختلف کمک کرده و با آسیب شناسی و نهادینه سازی فرهنگ اصیل و بومی بسیاری از چالش های موجود را مرتفع کند.
وی با اشاره به این که این روزها نمی‌توان روزی را بدون تصویر و فیلم تصور کرد، ادامه داد: نقش الگوسازی سینما واقعیتی غیرقابل انکار است و امروزه می توان اصطلاحات سینما را در نقاط دور و نزدیک، در کوچه ها و محلات و شهرها مشاهده کرد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سینما را پدیده غالب فرهنگی این روزها دانست و افزود: مسئولین، مدیران، برنامه ریزان، تاثیرگذاران و کسانی که در این بستر قدم بر می دارند و به فکر جامعه و الگوهای اجتماعی هستند، باید به نقش سینما و تصویر توجه ویژه ای داشته باشند.
نبی زاده با بیان این که جریان موثر و مسلط کنونی ما همین تولیدات سینمایی است، اضافه کرد: اگر به عنصر و هنری که در جامعه موثر است توجه می کنیم حتما باید به سینما هم توجه کرد.

وی یادآور شد: ۱۸ ماه بسیار سخت برای موسسات، آموزشگاه ها، و سالن های سینمایی و هنرمندانی که در این فضا کار می کنند، گذشت، اما هیچکدام از این فعالان پا پس نکشیدند و مستقر و مصمم ماندند تا نقش بی بدیل خود را حتی در حوزه بیماری کرونا ایفا کنند.
نبی زاده از تمامی مؤسسات و هنرمندانی که در این شرایط احساس مسئولیت کرده و تولیدات خود را به سمت مدیریت بیماری کرونا سوق دادند قدردانی کرد و گفت : عزیزانی هم بودند که با وجود محدودیت های متعددی که ایجاد شده بود، همراهی کردند تا این فضا مدیریت شود.
وی با اشاره به این‌که در حال حاضر ۹ شرکت سینمایی و تولید فیلم در استان فعال است، بیان کرد: ۲ سالن سینمایی سال گذشته بازسازی شد و پروژه ای نیز برای طبس تعریف شده که امیدواریم هر چه سریعتر به نتیجه برسد.

شایان ذکر است در پایان مراسم از فعالان عرصه سینما در خراسان جنوبی تقدیر بعمل آمد.