فرماندار نهبندان:
تغییر سبک آموزش سنتی به آموزش مجازی؛ قطعا نیازمند ارتقا زیرساخت های شبکه ای تلفن همراه و اینترنت پرسرعت است که با توجه به شرایط موجود شهرستان نارسایی هایی در این بخش وجود دارد که امیدواریم با راه اندازی سایت الوند مشکل ۱۲ روستا حل شود.

«مجید بیکی»  در شورای آموزش و پرورش شهرستان نهبندان، اظهار کرد: شرایط آموزش به دلیل شیوع بیماری کرونا، ویژه است و کرونا ویروس محدودیت های جدی را برای مردم در حوزه آموزش، اقتصاد، اشتغال، ترددها، ارزش ها و فرهنگ ها ایجاد کرده است.
فرماندار نهبندان با بیان اینکه آنچه که در گذشته ارزش تلقی می شد، در شرایط کرونایی، با محدودیت هایی روبرو شده است، افزود: آموزش و پروش هم بیشترین تاثیر را از شرایط کرونایی دارد، لذا فاصله گذاری اجتماعی باید حتما رعایت شود.
بیکی گفت: طبق آمارها، شهرستان نهبندان با توجه به جمعیت، موفق ترین عملکرد را در راستای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا داشته شده است چرا که این شهرستان با هفت صدم درصد نسبت به جمعیت آمار مبتلا به کرونا در رده ۱۱ ام استان قرار دارد.
فرماندار نهبندان افزود: زیرساخت های محدود مخابراتی مانند پوشش تلفن همراه و شبکه های دیجیالی کفایت آموزش در بستر فضا مجازی را نمی کند.
فرماندار نهبندان تصریح کرد: تلاش می کنیم تا پوشش ها و زیر ساخت های مخابراتی نهبندان ر افزایش دهیم.
بیکی با بیان اینکه شهرستان نهبندان، شهرستان گسترده و با پراکندگی جمعیت مواجه است، عنوان کرد: در این شهرستان با شیوع کرونا ویروس، آموزش نباید فقط به سمت ابزارها و بسترهای فضای مجازی سوق داده شود.

وی عنوان کرد: ارائه اپلیکیشن های نرم افزاری و موبایلی در مناطقی که اینترنت و زیرساخت های مخابراتی فراهم نیست، محدودیت هایی دارد، لذا بسترهایی دیگر برای آموزش فراهم شود.
فرماندار نهبندان بیان کرد: تغییر سبک آموزش سنتی به آموزش مجازی؛ قطعا نیازمند ارتقا زیرساخت های شبکه ای تلفن همراه و اینترنت پرسرعت است که با توجه به شرایط موجود شهرستان نارسایی هایی در این بخش وجود دارد که امیدواریم با راه اندازی سایت الوند مشکل ۱۲ روستا حل شود.
بیکی عنوان کرد: سرعت پوشش اینترنت شهرستان نهبندان طی سال های اخیر رشد خوبی داشته است و امیدواریم با راه اندازی سایت الوند، مشکل اینترنت پرسرعت ۱۲ روستای دیگر شهرستان نهبندان رفع می شود.
وی گفت: با راه اندازی سایت الوند نهبندان، ضریب نفوذ اینترنت در شهرستان افزایش می یابد و هم اینترنت پر سرعت تر می شود.