انجمن گردشگری پایدار استان طی صدور بیانیه ای مراتب همدردی و همدلی فعالان گردشگری خراسان جنوبی را با مردم مظلوم فلسطین و خانواده شهدای این جنگ اعلام و جنایات رژیم جعلی و کودک کش صهیونیستی را محکوم کرد. متن کامل این بیانیه بدین شرح است :

بسم الله الرحمن الرحیم
الَّذِینَ طَغَوْا فِی الْبِلَادِ * فَأَکْثَرُوا فِیهَا الْفَسَادَ * فَصَبَّ عَلَیْهِمْ رَبُّکَ سَوْطَ عَذَابٍ * إِنَّ رَبَّکَ لَبِالْمِرْصَادِ
(آیات ۱۱-۱۴ سوره فجر)

در تاریخ مقاومت مردم مظلوم فلسطین ، همه اشکال ظلم و خشونت، ترور، تخریب، آواره سازی، کشتاردسته جمعی و کودک کشی دیده می‌ شود که در تاریخ بشر همچون لکه ننگی خودنمایی میکند. کشتار بی رحمانه و محاصره قریب به بیست سال مردم غزه و محروم کردن آنها از بدیهی‌ترین حقوق انسانی نمونه‌هایی از عملیات وحشیانه رژیم اشغالگری است که متاسفانه حمایت تمام و کمال منادیان جعلی حقوق بشر و آزادی و تمدن را به همراه داشته است. اما آنچه امروزه جریان غزه را متمایز از تمام وقایع گذشته می‌نماید خوی وحشیگری و رفتار خلاف تمام قوانین بین المللی و معاهده های جهانی در حملات جنون آمیز غیر معمول با استفاده از پیشرفته ترین سلاح‌های مخرب موجود جهان ، علیه انسانهای بی دفاع و زنان و کودکان مظلوم غزه است که بلاشک علاوه بر تداعی نسل کشی و آوارگی میلیونها انسان، ناتوانی رژیم سراپا مسلحی است که سیلی محکم « طوفان الاقصی » را تجربه کرده است. اما آنچه در حمله و بمباران بیمارستان المعمدانی غزه رخ داد نمونه جنایت واضح و آشکاری بود که در جلو چشمان تمام دنیا و با حضور تمام مدعیان حقوق بشر و آزادی و امنیت جهانی و سازمان‌ها و دیده‌بان‌های بین المللی به نمایش گذاشته شد.
ماده ۳ اساسنامه « سازمان جهانی گردشگری » به این نکته تاکید دارد که از اهداف بنیادین تشکیل این سازمان کمک به توسعه صلح و رعایت حقوق انسانی است که تمامی اعضا برای تایید عضویت‌شان باید به رعایت آن متعهد باشند. این در حالی است که بر اساس ماده ۳۴ نیز هر کدام از اعضا اگر سیاست و اقدامی برخلاف اهداف بنیادین اساسنامه انجام دهند به تشخیص مجمع عمومی و با رای دو سوم آرا، می‌توان عضویت آن کشور را تعلیق کرد.
فعالان صنعت گردشگری خراسان جنوبی مراتب همدردی و همدلی خود را با مردم مظلوم فلسطین و خانواده شهدای مظلوم این جنگ اعلام و جنایات رژیم جعلی ، رفتنی و کودک کش صهیونیستی را محکوم میکند و از پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران در مورد تعلیق عضویت رژیم جعلی از سازمان جهانی گردشگری ، حمایت میکند.
احمد کاشانی – مدیرعامل انجمن گردشگری پایدار میراث ماندگار خراسان جنوبی