#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: برای تامین نیروی انسانی مجتمع فولاد قاینات به بومی‌گزینی توجه ویژه‌ای شده و به‌کارگیری نیروهای بومی در اولویت است.

 سلمان اسحاقی روز سه‌شنبه در نشست با مدیران و کارکنان مجتمع فولاد قاینات که پس از بازدید استاندار خراسان جنوبی از این مجتمع برگزار شد، افزود: درخواست داریم تا دولت در این مجتمع تا زمانی که به‌صورت مستقل راه‌اندازی شود، مدیریت در بخش احیا و فولادسازی را برعهده بگیرد.

وی تصریح کرد: فعالیت مجتمع فولاد قاینات با ثبات خواهد بود و استاندار خراسان جنوبی به دنبال این است که نقص احتمالی باعث تعطیلی این واحد صنعتی نشود.

نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: درخصوص تامین آب، گاز و برق کارخانه فولاد با چالش‌هایی مواجه خواهیم شد لذا درخواست داریم تا مجتمع در این سه موضوع بتواند به عنوان پیمانکار و بهره‌بردار نقش‌آفرینی کند.

وی درباره تامین آب مورد نیاز کارخانه فولاد قاینات اظهار داشت: هفته آینده تفاهم‌نامه‌ای بین شرکت ملی فولاد و شرکت آب و فاضلاب استان خراسان جنوبی منعقد خواهد شد و استفاده از تصفیه‌خانه فاضلاب شهر قاین به ظرفیت یک و نیم میلیون مترمکعب در سال مدنظر است.

اسحاقی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین دغدغه‌های مردم نحوه تامین آب مجتمع فولاد قاینات است گفت: با پیگیری‌های استاندار به‌زودی تفاهم‌نامه‌ای بین شرکت ملی فولاد و شرکت آب و فاضلاب استان خواهیم داشت که در این تفاهم‌نامه شرکت ملی فولاد، پیمانکاری و بهره‌برداری اجرای تصفیه‌خانه فاضلاب قاین را برعهده گرفته است.

وی افزود: در قالب این تفاهم‌نامه بخشی از آب مجتمع فولاد قاینات در ۲ بخش احیا و فولاد تامین خواهد شد و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است که این تصفیه‌خانه در مرحله اول ظرفیت یک و نیم میلیون متر مکعب پساب را دارا است و قابلیت افزایش به سه میلیون مترکعب در سال را نیز دارد.

نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی یکی دیگر از راه‌های تامین آب این واحد صنعتی را انتقال آب از خلیج فارس عنوان کرد و گفت: قبلا باید خط انتقال آب از خلیج فارس از سه راهی کرمان به سمت خراسان رضوی اجرا می‌شد که با پیگیری‌های استاندار و توافقات صورت گرفته همزمان لوله‌گذاری به سمت خراسان جنوبی را هم خواهیم داشت تا در بازه زمانی کوتاه‌تر آب خلیج فارس برای صنایع استان منتقل شود.

وی با قدردانی از پیگیری و حمایت‌ استاندار خراسان جنوبی از طرح فولاد قاینات اظهار داشت: با افتتاح این طرح کلان تا پایان سال جاری شاهد یک اتفاق مبارک در یک دهه اخیر خواهیم بود و امیدواریم با تکیه بر خرد جمعی و استفاده از نظر کارشناسان در این مجتمع شاهد اتفاقات خوبی در بخش صنعت و اشتغال استان باشیم.

استاندار خراسان جنوبی امروز به همراه نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی از بخش‌های مختلف مجتمع فولاد قاینات بازدید کرد.

مجتمع فولاد قاینات در شمار طرح‌های فولاد استانی است که پس از مدتی توقف و کندی روند اجرا، با پیگیری مسوولان استان و مشارکت دستگاه‌های ملی در سال‌های اخیر سرعت گرفت و پس از تولید آهن اسفنجی در مرحله فولادسازی قرار دارد.

فاز اول این کارخانه برای تولید آهن اسفنجی با ظرفیت سالانه ۸۰۰ هزار تن اکنون ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در حال تولید آزمایشی است.

فاز دوم کارخانه در شهرستان قاینات برای تولید فولاد اسفنجی با ظرفیت ۸۰۰ هزار تن سالانه در حال اجراست که با بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی قرار است در یک سال آینده به بهره‌برداری برسد و با راه‌اندازی کارخانه فولاد قاینات، خراسان جنوبی به جمع استان‌های دارای صنعت فولاد می‌پیوندد.