?مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی : با ایده پردازی و بهره‌گیری از شرکت‌های دانش بنیان بازار زرشک در استان رونق می گیرد.

?رضوی مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی : موضوع مهم این روز‌ها مطالبات به حق زرشکاران با توجه به نزدیک شدن به فصل برداشت این محصول است.

او با تأکید بر قیمت منصفانه زرشک، افزود: در بحث زرشک، امسال سعی کرده‌ایم که در آغازین روز‌ها نشست‌هایی را در حوزه‌های مختلف مرتبط با محصول مزیت دار زرشک در  استان برگزار کنیم.

رضوی با اشاره به تشکیل جلسه با بسیج مهندسین و شرکت‌های دانش بنیان، تصریح کرد: لازم است اطلاعات را در مورد پتانسیل‌های منطقه افزایش دهیم؛ درخواست‌هایی از شرکت دانش بنیان داشته و نیاز‌ها را اعلام کرده ایم تا ایده‌ها شکل گرفته و کشاورز از محصول خود بهره ببرد.

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی با بیان اینکه به طور متوسط سالانه حدود ۱۰۰ هزار تا ۱۲۰ هزار تن زرشک‌تر در استان تولید می‌شود، اظهار کرد: زرشک محصول بسیار پرارزشی است که اگر معرفی شود، می‌تواند بازار خوبی داشته باشد.

او با تأکید بر بازاریابی برای فروش محصولات در استان‌های دیگر، بیان کرد: گرفتن غرفه‌هایی در میادین میوه و تره و بار استان‌ها را پیگیری کرده ایم و وقتی فصل برداشت میوه تازه آغاز شود براساس ذائقه مردم به استان‌های دیگر ارسال می‌کنیم.

رضوی با تأکید بر برگزاری نمایشگاه‌ها در استان‌ها، ادامه داد: در حوزه صادرات بخشی از محصول زرشک اقداماتی انجام شده و در بحث فروش محصول زرشک به کشور عراق نیز فعالیت‌هایی انجام شده است.

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی با تأکید بر بازاریابی داخلی و خارجی تصریح کرد: برای بحث نگهداری زرشک، ایجاد بارگاه‌هایی را در دستور کار قرار داده ایم.

او با تأکید بر ارتباط گیری با بخش خصوصی و ارائه فرآورده‌های ذائقه پسند از محصول زرشک، اظهار کرد: اگر این فعالیت‌ها عملیاتی شود در کاهش نگرانی کشاورزان بسیار موثر بوده و قیمتی که بنا به عرضه و تقاضا ایجاد شود، منطقی است.

رضوی بیان کرد: بیش از ۲۰۰ تشکل فعال داریم که حدود ۱۹۷ هزار نفر از مردم استان در آن عضو هستند.