نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: پرستاری که مزین به نام حضرت زینب(س) بوده، مقدس و نمونه‌ای از انفاق است

حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی  به مناسبت روز پرستار در دیدار با نمایندگان جامعه پرستاری خراسان جنوبی افزود: شغل پرستاری در کنار اداری و فیزیکی بودنش سیر و سلوک الی الله است که تعداد زیادی در این راه به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: ساعات ذکر و نماز در مساجد معین است اما در بیمارستان‌ها ساعتی ندارد و شب و روز است که خدا خدا می‌گویند.

امام جمعه بیرجند اظهار داشت: این روند بسیار مساله ارزشمندی است و جز عشق به حق و وجدان انسانی هیچ چیز جبرانش نمی‌کند.

وی یادآور شد: جامعه پرستاری مطالبات بر حقشان را به صورت مکتوب به دفتر تحویل دهند تا این مشکلات و مطالبات پیگیری شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: پرستاری کار فیزیکی دارد اما خودش یک مرحله‌ای از منازل معنوی  و عرفانی است.

وی بیان کرد: این از خودگذشتگی‌ها همچون عرفان حقیقی اهرمی معنوی برای سیر و سلوک الی الله است.

وی گفت: بهلول گنابادی یکی از انسان‌های برجسته و شایسته‌ای که این مسیر را طی کرده بود همواره به پرستاری اهمیت می‌داد و بسیار هم در این امر مهارت داشت و پرستاری را از موارد معنوی سیر و سلوک می‌دانست.

امام جمعه بیرجند افزود: در ۲ سال گذشته کار پرستاران سخت و مبهم بود و شهدای زیادی را هم در این مسیر تقدیم کردیم که بیانگر اهمیت این کار در حفظ جان بیمار است.

رییس هیات مدیره نظام پرستاری خراسان جنوبی هم گفت: با توجه به تمام سختی‌های کار پرستاری که بر پایه عشق تعریف شده مطالبات بر حق پرستاران باید پیگیری شود.

غلامحسین محمودی‌راد افزود: اگر از جامعه پرستاری هم پس از سال‌ها از گذشت کربلا بپرسند که چه دیدید به‌طور حتم همانند حضرت زینب(س) خواهند گفت “جز زیبایی چیزی ندیدیم” و این نشان از عشق کمک به همنوع است.

وی ادامه داد: در ۲ سال اخیر علاوه بر این اعتقاد وحشت عجیبی بر دل همه برای این ویروس ناشناخته وجود داشت و در حالی که حتی خانواده از پرستاری بیمارشان واهمه داشتند اما پرستاران از جان گذشتند در حالی که نمی‌دانستند تا آخر شیفت چه اتفاقی خواهد افتاد.

رییس هیات مدیره نظام پرستاری خراسان جنوبی گفت: رهبری فرمودند باید شرایطی فراهم شود که بیمار غیر از بیماری دغدغه دیگری نداشته باشد اما در این بین متاسفانه مطالبات بر حق پرستاران توجه نمی‌شود و تا دغدغه پرستاری را رعایت نکنیم نمی‌توانیم این انتظار را داشته باشیم.

وی یادآور شد: پرستاران نباید دغدغه مالی داشته باشند ولی حتی کارانه آنها چند ماه هم پرداخت نمی‌شود، درک می‌کنیم که در جنگ اقتصادی هستیم اما می‌طلبد که این قشر در اولویت برنامه‌ها قرار گیرند.

وی کمبود نیروی انسانی را از دیگر دغدغه‌ها عنوان کرد و افزود: این کمبود باعث شده که حتی پرستارانی که در سن بازنشستگی هستند نتوانند بازنشسته شوند و وقتی که نیروی کافی وجود ندارد شیفت‌های شب بیشتر می‌شود و چاره‌ای هم جز خدمت وجود ندارد که در چارچوب قوانین انتظار داریم این کمبود رفع شود.

محمودی‌راد در ادامه قانون تعرفه‌گذاری را از دیگر مطالبات عنوان کرد و گفت: خدمت پرستار هنوز تعرفه‌گذاری نشده است پرستار به حق واقعی خود نمی‌رسد که امیدواریم این مطالبه بر حق هر چه زودتر اجرایی شود.