مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی گفت: امسال ۲ هزار و ۱۳۶ مددجوی تحت پوشش کمیته امداد استان خودکفا شدند به همین منظور جشن خودکفایی با عنوان «بلندای همت» ۱۱ بهمن ماه جاری در استان برگزار می‌شود.

عرب  در نشست خبری افزود: این جشن با حضور مسئولان کشوری و استانی و خانواده‌های مددجویان کمیته امداد در سالن جلسات دانشگاه پزشکی بیرجند برگزار می‌شود که در حاشیه این آیین غرفه‌های نمایشگاهی عرضه تولیدات مددکاران این نهاد نیز برپا و از دست‌اندرکاران و دستگاه‌هایی که همکاری کردند تجلیل و قدردانی می‌شود.

وی بیان کرد: در مجموعه کمیته امداد ۱۲۰ خدمت به خانواده‌های تحت پوشش ارایه می‌دهیم که تمرکز همه بر توانمندسازی جامعه هدف است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی اظهار کرد: دهه فجر امسال بیش از ۵۰ طرح خوداشتغالی به نمایندگی از سه هزار و یک طرح افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: واگذاری هشت دستگاه تراکتور کشاورزی به متقاضیان در روستا به نمایندگی از طرح‌های اجرا شده، بهره‌برداری ۱۳۰ نیروگاه خورشیدی و واگذاری هفت خودروی کار به نمایندگی از طرح‌های اجرا شده از دیگر برنامه‌های دهه فجر است.

عرب با اشاره به حوزه مسکن مددجویان این نهاد تصریح کرد: تامین مسکن مددجویان همیشه یکی از دغدغه ها بوده و در این راستا اقدامات متعددی برای خانواده‌ها انجام شده است.

وی برنامه امسال در حوزه ساخت مسکن را ۵۸۱ واحد اعلام کرد و گفت: امسال ۱۸۹ واحد مسکونی تکمیل و تحویل داده شد و نیز ۳۹۲ واحد در حال احداث است و بالای ۹۰ درصد پیشرفت دارد که تا پایان سال جاری و در نهایت سه ماه اول سال آینده تحویل می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی افزود: در ۹ ماه سال جاری ۲۱۱ مورد تعمیرات مسکن خانواده‌های تحت پوشش و پرداخت هزینه گازکشی برای ۶۷۷ خانوار انجام شد و تا سقف ۱۸۰ میلیون ریال هزینه گازکشی برای خانواده‌ها پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اهداف مجموعه کمیته امداد در زمینه تحکیم بنیان خانواده عنوان کرد: از ابتدای سال ۵۷۵ سری جهیزیه به مبلغ ۱۸ میلیارد تومان به نوعروسان تحت پوشش این نهاد اهدا شده و ۱۲۶ سری نیز دهه فجر اهدا می‌شود.

عرب افزود: این جهیزیه شامل پنج قلم کالای اساسی تولیدات داخلی شامل یخچال، جاروبرقی، ماشین لباسشویی، اجاق گاز و اتو به نوعروسان اهدا می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی اظهار کرد: در حوزه اشتغال مجموع فرصت‌های شغلی ایجاد شده در ۹ ماه امسال سه هزار و ۲۰۱ مورد بود و سه هزار و ۵۳۳ میلیارد و ۱۱۰ میلیون ریال تسهیلات از ابتدای امسال پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: در راستای فعالیت‌های خودکفایی هزار و ۴۱ نفر از مددجویان این نهاد آموزش‌های مختلف مقدماتی، پایدارسازی و مهارتی را فراگرفتند.

عرب عنوان کرد: امسال ۱۸۷ تخته فرش به مساحت ۸۷۵ مترمربع به ارزش ۴۰ میلیارد ریال توسط مددجویان استان تولید شد.

وی با اشاره به ایجاد ۲۰۲ فرصت شغلی از طریق کاریابی در استان یا آور شد: در حال حاضر ۹۰ راهبر شغلی و ۲۶ جهادگر با این مجموعه همکاری دارند و همچنین ۴۰ نفر دیگر نیز متقاضی هستند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی گفت: طرح‌های اجرا شده به تفکیک محل اجرا ۵۵ درصد در مناطق شهری و ۴۵ درصد روستایی و نیز ۳۵ درصد در حوزه زنان و ۶۵ درصد در حوزه مردان بوده است.