مسئول گروه جهادی شهید فرهادی خبرنگاران خراسان جنوبی گفت: اولین یادواره شهید «محمدرضا فرهادی» شهید خبرنگار استان شنبه (۶ خرداد) در بیرجند برگزار می‌شود.

، در تقویم خراسان جنوبی پنجم خرداد برای او هم ثبت شده است. سالروز اوج گرفتن و پرواز، دل کندن از همه تعلقات دنیوی و کوچی جاودانه به دیار عاشقی، که اگر نبود او را در ۱۷ سالگی و در نیمه ماه مبارک رمضان مهمان اولیا الله نمی‌کرد. او تنها پسر خانواده فرهادی بود که با وجود سن کم دفاع از دین و کشور را بر دل مشغولی‌های جوانی برگزید و مادرش را به رضایت حضرت زهرا(س) امیدوار کرد.

مسئول گروه جهادی شهید فرهادی خبرنگاران خراسان جنوبی با بیان این مطلب گفت: به همین مناسبت اولین یادواره شهید فرهادی روز شنبه ششم خرداد با حضور خانواده‌های شاهد و ایثارگر ،جامعه رسانه‌ای و جمعی از مسئولان استان و شهرستان بیرجند و با همت گروه جهادی شهید فرهادی و مرکز نیکوکاری رسانه یاران در سالن الغدیر برگزار می‌شود.

مهدی کاظمی فرد افزود: سخنران محوری این یادواره دکتر «صفار هرندی» وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی و از راویان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس خواهد بود.

در این مراسم علاوه بر تجلیل از خانواده شهید، برنامه‌های فرهنگی و روایتگری دفاع مقدس پیش‌بینی شده است.

مسئول گروه جهادی شهید فرهادی خبرنگاران، ضمن دعوت از عموم مردم به ویژه اهالی رسانه برای حضور در این مراسم و بزرگداشت شهید محمدرضا فرهادی، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهید را از برنامه های جانبی این یادواره برشمرد.

وی با اشاره به فعالیت‌های گروه جهادی شهید فرهادی عنوان کرد: گروه جهادی شهید فرهادی از سه سال پیش با همراهی خبرنگاران و اهالی رسانه فعالیت خود را شروع کرده و تاکنون فعالیت های متنوعی در حوزه اطلاع رسانی، جهاد تبیین، خدمات اجتماعی عام‌المنفعه داشته است.

گفتنی است،شهید محمدرضا فرهادی پنجم خرداد سال ۶۵ در منطقه عملیاتی فاو در رقابت با همرزمان شهیدش نمره قبولی گرفت و مهر شهادت و سعادت بر کارنامه زندگیش ثبت شد.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور