پروژه تزریق گاز مجتمع فولاد قاینات برای راه‌اندازی واحد احیای مستقیم با حضور استاندار خراسان جنوبی در شهرستان قاینات به بهره‌برداری رسید.

حمید ملانوری روز سه‌شنبه به منظور رصد میدانی و اطلاع از وضعیت پیشرفت فیزیکی کارخانه فولاد قاینات به این مجموعه تولیدی رفت و همزمان با این بازدید، پروژه تزریق گاز کارخانه به صورت رسمی افتتاح شد.

فولاد قاینات، مهمترین طرح در میان ۱۹ طرح جهش تولید استان خراسان جنوبی در سال جاری است که با سرمایه‌گذاری ۸ هزار میلیارد ریالی در دو بخش تولید آهن اسفنجی و فولادسازی در حال اجرا است.

فاز اول این طرح در قالب تولید آهن اسفنجی با ظرفیت سالانه ۸۰۰ هزار تن در حال حاضر بیش از ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و براساس پیش بینی‌های صورت گرفته، تا اواخر بهمن ماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

همچنین فاز دوم کارخانه و تولید فولاد اسفنجی با ظرفیت ۸۰۰ هزار تن سالانه در حال جانمایی و نصب تجهیزات است که با ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی، براساس برنامه‌ریزی شرکت ایمیدرو، سال آینده افتتاح می‌شود.

افتتاح و راه‌اندازی این طرح برای ۴۰۰ نفر به طور مستقیم و بیش از هزار نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی به همراه دارد.

استاندار خراسان جنوبی امروز به شهرستان قاینات سفر کرد و عملیات اجرایی یادمان شهید کاوه نیز با حضور وی، خانواده این شهید والامقام و جمعی از مسوولان در شهرستان قاینات آغاز شد.