مدیر کل راهداری و حمل ونقل جادهای استان خراسانجنوبی، از اولویت اصلاح ۲۷ نقطه پر تصادف استان خراسان‌جنوبی طی فرآیند جاری ایمن‌سازی نقاط پر تصادف در استان خبر داد.
جعفر شهامت، افزود: در سطح راه‌های استان ۲۷ نقطه پرتصادف و ۴۹ نقطه دارای تصادف وجود دارد که کار نصب علائم و ایمن سازی نقاط دارای تصادف انجام شده همچنین در صورت تخصیص پیش‌بینی اعتبار آن بهسازی خواهند شد.
وی، همچنین نسبت به شناسایی ۱۰ نقطه جدید دارای تصادف در طول راه‌های استان علاوه بر نقاط فوق خبر داد و تصریح کرد: به تدریج نسبت به ایمن‌سازی آن‌ها اقدام خواهد شد.
مدیر کل راهداری و حمل ونقل جادهای استان خراسانجنوبی، ادامه داد: جلسه‌ای دراین خصوص جهت بررسی طرح‌های نقاط پر تصادف راه‌های استحفاظی استان با حضور روسای ادارات، معاونت راهداری، مشاور زیربط، نماینده سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و مشاور طرح برگزار گردید.

شهامت، افزود: براین اساس طبق دستورالعمل ابلاغی سازمان متبوع درسال جاری با اعتبار۳۰۰۰ میلیون ریال ، کلیه نقاط پر تصادف و دارای تصادف بوسیله علائم وتجهیزات ایمنی به روش کم هزینه وزود بازده آشکار سازی گردیده است.

وی ادامه داد: ارائه طرح ایمنی نقاط، طی سال جاری به مهندسین مشاور واگذار گردید که به نسبت تخصیص اعتبار پس از تصویب طرح‌ها به اجرا در خواهد آمد که نسبت بکارگیری مشاور جهت مطالعه تک تک نقاط و ارائه طرح اصلاحی پیشنهاد اقدام گردیده است که بزودی جرئیات آن شامل میزان اعتبار مورد نیاز با اولویت بندی مشخص خواهد شد همچنین از زمان مشخص شدن ۷۹ نقطه( دارای تصادف و پرتصادف) علاوه بر آشکاری به روش کم هزینه و زود بازده توسط سازمان راهداری و راه و شهرسازی ۴ نقطه، بصورت امانی – پیمانی اصلاح مهندسی گردیده و عملاً در حال حاضر از سطح ایمنی مناسبی برخوردار است.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جادهای استان خراسانجنوبی، اظهار داشت: ضمن اشاره به دو فرآیند تعریف اقدامات ایمنی پیشگیرانه و اقدامات واکنشی، حذف و اصلاح نقاط پر تصادف که به تصویب کمیسیون ایمنی سوانح رانندگی و حمل ونقل کشور رسیده است، در دستور کار سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای قرار دارد که با نگرش تحلیلی فراوانی وقوع تصادفات و علل آن، اقدامات کوتاه مدت میان مدت و بلند مدت را تعریف می‌نماید.

شهامت، بیان داشت: به دلیل احداث تدریجی راه‌های استان، طبق برآورد انجام گرفته بیش از۷۰ میلیارد تومان اعتبار جهت ایمن‌سازی راه‌های استان به لحاظ علائم افقی و عمودی و حفاظ جانبی و تابلوهای اطلاع رسانی بویژه در محورهای روستائی مورد نیاز است که این نیازها اولویت بندی به تناسب اعتبارات ملی و استانی اقدام لازم در این خصوص انجام خواهد گرفت.

وی، در پایان ضمن تاکید بر رعایت مقررات توسط رانندگان و بویژه ضرورت پرهیز از رانندگی همراه با خستگی و خواب آلودگی، متذکر شد:۱۰۵۳۰ کیلومتر راه آسفالته در حوزه استحفاظی استان وجود دارد، که از این میزان ۲۸۸۱ کیلومتر راه فرعی،۱۵۹۳ کیلومتر راه اصلی، ۴۸۱ کیلومتر بزرگراه و ۵۵۷۵ کیلومتر آن راه روستایی هستند که ارتقاء ایمنی آنها برای خودروهای موجود با توجه به رفتار پرخطر برخی رانندگان عملاً نیازمند تخصیص کامل اعتبارات این حوزه است و هیچ جایگزینی برای احتیاط و هوشیاری رانندگان قابل تصور نیست

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله