استاندار خراسان جنوبی گفت: برنامه‌های توسعه‌ای با حضور جوانان حرکت جهادی به خود می‌گیرد و مدیران باید زمینه فعالیت در عرصه‌های مختلف را برای قشر جوان فراهم کنند.

“حمید ملانوری” در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان خراسان جنوبی که با حضور “محمدمهدی تندگویان” معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان برگزار شد، افزود: امروز مدیران جوانی در سطح استان فعالیت می‌کنند که عملکرد قابل توجهی دارند و برای استفاده از توانمندی جوانان، شورای مشورتی بانوان و شورای مشورتی جوانان را بدو ورود به استان مطرح کردیم.

وی اظهار داشت: شورای مشورتی بانوان راه‌اندازی شد و در حوزه جوانان نیز اسامی احصا شده که این شورا در جلسه آتی ستاد ساماندهی امور جوانان راه‌اندازی خواهد شد.

وی گفت: خدمات‌رسانی در خراسان جنوبی به دلیل پهناور بودن استان، وقت‌گیر است لذا گاهی به لحاظ زمان با مشکل مواجه می‌شویم اما در جلسات مشورتی از نظرات و ایده‌های نمایندگان اقشار مختلف بهره می‌بریم.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه سطوح مدیریتی به نمایندگی از دولت باید زمینه فعالیت و رشد قشر جوان را فراهم کنند گفت: تحرک و حضور جهادی جوانان زمینه‌ساز توسعه همه‌جانبه است.

وی افزود: جوانان عامل رونق کار و فعالیت در هر جامعه‌ای هستند و استفاده از انگیزه و فکر جوان می‌تواند موتور محرکه توسعه و پیشرفت باشد.

ملانوری با انتقاد از کاهش برگزاری جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان تاکید کرد: جلسات مربوط به حوزه جوانان در سال جاری طبق برنامه برگزار شود و هر جلسه دستور کارهای مشخص داشته باشد.

وی گفت: تسهیلات بانکی، ازدواج، مسکن و تسهیل در ازدواج باید بیشتر در این ستاد مورد توجه قرار گیرد و بانک‌ها هم در این مدت با دقت بیشتری پای کار باشند.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: رسیدگی به امور جوانان در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان همچنین ستاد توسعه خاوران مورد توجه قرار گرفته و دستگاه‌ها موظف شدند نسبت به ارسال برنامه عملیاتی خود با توجه به شعار سال به دبیرخانه اقدام کنند.

وی افزود: بیانیه گام دوم انقلاب منشوری است که تمامی مدیران باید آن را به ویژه در زمینه توجه به جوانان در دستور کار قرار دهند.

ملانوری با بیان اینکه آغوش ستاد توسعه خاوران برای حمایت از و بهره‌گیری از ایده‌های آنان جوانان باز است گفت: امیدواریم با هماهنگی‌هایی که صورت می‌گیرد بتوانیم خانه جوان استان را که ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد تا پایان دولت به بهره‌برداری برسانیم.

وی بیان کرد: تکمیل این پروژه با مدیریت استان و تجهیز آن برعهده وزارت ورزش و جوانان است.

مدیرکل دفتر نظارت و ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان هم در این نشست با بیان اینکه گام دوم انقلاب از سال ۹۷ در دستور کار این ستاد قرار گرفته است گفت: این منشور به عنوان یک سند بالادستی در دستور کار است.

روح الله اسدی افزود: در ستادهای ساماندهی امور جوانان بیشتر به دنبال اسناد بومی تا ملی هستیم زیرا اسناد بومی کارایی بیشتری دارند و بر آنیم که استان‌ها سند ساماندهی امور جوانان را به صورت بومی تبیین کنند.

وی گفت: در ارتباط با ارتقای ستادها برنامه تربیت و توانمن‌ سازی دستیاران جوان را همگام با تراز انقلاب دنبال می‌کنیم و سال گذشته ۷۲ درصد جوانان که مشمول بودند در این طرح شرکت کردند.

مدیرکل دفتر نظارت و ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان افزود: براساس خواسته مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب باید با توجه به ظرفیت‌ها برنامه جامع داشت که پویش “نقش من در گام دوم انقلاب” را برای شناسایی این ظرفیت‌ها آغاز کردیم.

وی گفت: ۲۸ میلیون جوان در کشور داریم که اکثر این افراد جنگ و انقلاب را با چشم درک نکردند و این روزها برخی‌ در فضای مجازی تاریخ را تحریف می‌کنند لذا گام دوم انقلاب فرصتی است که بتوان جلوی این تحریف‌ها را گرفت و مسیر جوان تراز انقلاب را ترسیم کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی هم با بیان اینکه خراسان جنوبی رتبه برتر ثبت ازدواج در سال گذشته را داشته است گفت: جذب حداکثر ظرفیت‌های قانونی برای تسهیل ازدواج از مهمترین اهداف این اداره کل است.

حسن عزیزی ادامه داد: در حوزه تسهیلات ازدواج نیازمند نگاه ویژه بانک‌ها هستیم در حالی که اخذ ضامن تسهیلات به مهمترین چالش در این زمینه تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: طبق قانون بانک‌ها با معرفی یک ضامن، سفته یا ضمانت سهام عدالت باید نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام کنند اما متاسفانه در این زمینه با چالش روبه‌رو هستیم.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی از درخواست هزار و ۱۰۰ جهیزیه آسان خبر داد و گفت: اعتباری برای تحقق این مهم در قانون بودجه پیش بینی شده که امیدواریم خراسان جنوبی سهم قابل توجهی داشته باشد.

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان که دیروز (شنبه) وارد بیرجند شد امروز علاوه بر شرکت در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان، بازدید از محل احداث خانه جوان استان، حضور در گردهمایی دبیران سازمان‌های مردم نهاد جوانان و نشست خبری را در برنامه دارد.