?وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: خراسان جنوبی در تمامی شاخص ها سرآمد است.
دکتر مرتضوی با تأکید بر این مطلب در جمع خبرنگاران و در جریان حضور در مراسم افتتاح دو واحد تولیدی در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند، خاطرنشان کرد: به برکت خدماتی که در استان صورت گرفته، نیروی انسانی خوبی که در این منطقه داریم و با وجود مردم سختکوش، خراسان جنوبی با رتبه دوم یا سوم، در شمار استان های برتر در حوزه اشتغال است.
?وی اظهار امیدوار کرد: با همت مسئولان و تأمین زیرساخت ها در آینده نزدیک، خراسان جنوبی از استان های فاقد بیکار معرفی شود.
?به گفته وی؛ براساس گزارش های مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری کشور در سه ماهه سوم امسال به نسبت فصل گذشته ۷ دهم درصد و به نسبت سال گذشته ۱.۵ درصد کاهش یافته است.
?وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه به برنامه حضور خود در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند اشاره کرد و گفت: این حضور به جهت همراهی با مراسم افتتاح دو واحد تولیدی پتروپالایش و تولید لوازم آرایشی و بهداشتی بود.
?به گفته وی؛ این واحدها، مجموعه های خوب و اثرگذاری هستند که بارقه هایی از امید را در کاهش وابستگی کشور، جلوگیری از خروج ارز و تأمین فرصت شغلی ایجاد می کنند.
?مرتضوی با اشاره به صادرات محوری و رقابت پذیر بودن این دو واحد تولیدی ، متذکر شد: اشتغال غیرمستقیمی که این واحدها ایجاد می کنند نیز قابل تأمل و تحسین می باشد.
?وی ضمن تشکر از مدیران این دو واحد تولیدی و مجموعه منطقه ویژه اقتصادی، خاطرنشان کرد: از استاندار که تمام توان خود را در خدمت به مردم و رفع مشکلات به کار بسته قدردانی می شود.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور