این پیام باید به همه مردم برسد که ما بنا داریم در خراسان جنوبی در قالب یک حرکت جمعی و متحدانه به توسعه برسیم.
?وی با اشاره به شعار خراسان جنوبی؛ تدبیر، تلاش، توسعه گفت: ما باید با تدبیر و اندیشه، خطاها را کم کنیم و با تلاش و جدیت برای توسعه پایدار برنامه ریزی کنیم.
?شایان ذکر است: استاندار در جریان سفر شهرستانی خود به قاینات رفت و بعد از حضور در مراسم کلنگ زنی المان شهید کاوه، بهره برداری از پروژه تزریق گاز کارخانه فولاد و افتتاح ۶ ایستگاه فرستنده تلویزیونی دیجیتال در شورای اداری حضور یافت و به این نکته تأکید کرد که موارد مطرح شده به عنوان مسایل و مشکلات شهرستان جهت رفع و رجوع پیگیری خواهد شد.

?استاندار خراسان جنوبی گفت:اگر قرار است جامعه ای به تعالی برسد و مردم در محیطی آرمانی و ایده آل زندگی کنند، همه باید دست به دست هم بدهیم.
?به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ ملانوری با بیان این مطلب در جلسه شورای اداری شهرستان قاینات خاطر نشان کرد:به شدت اعتقاد دارم، هیچ کس نمی تواند ادعا کند که دولت، مجلس، شورا، بخش خصوصی و… به تنهایی می توانند کار کنند و توسعه پایدار را رقم بزنند.
?وی ادامه داد: توسعه پایدار، نیازمند خدمات جمعی همه گروه ها و افرادی است که مشغول کار می باشند.
?به گفته وی؛ کار خوب، حاصل اقدامات جمعی است که علاقمندند کارها به درستی انجام شود.
?استاندار متذکر شد: برای انجام درست کارها باید انگیزه داشته باشیم، با برنامه حرکت کنیم و همه توان و استعداد استان را در کنار هم به کار گیریم.
?ملانوری افزود: اگر می خواهیم بالاترین ارزش افزوده را در محصولات خاص داشته باشیم، از معادن استان به خوبی استفاده کنیم و یا توسعه گردشگری و صنعتی را شاهد باشیم، باید از همه ظرفیت ها در کنار هم استفاده کنیم تا این مهم محقق شود.
?وی خاطرنشان کرد:این که خراسان جنوبی به لحاظ استقرار واحدهای دانشگاهی از استان های پیشقدم می باشد و بیش از ۵۰ هزار دانشجو دارد اما فارغ التحصیل بیکار دارد، اصلاً قابل قبول نیست.
?به گفته وی؛ در جامعه امروزی دانشگاه های نسل سوم، دانشجویانی کارآفرین تربیت می کنند که توانایی تولید ثروت دارند و سرمایه ایجاد می کنند.
?استاندار تأکید کرد:در یک جامعه فرهنگی انقلابی دینی، تفکر احداث و توسعه زندان ها پسندیده نیست بلکه باید با اصلاح تفکرات به زندان هایی خالی از زندانی برسیم.

?ملانوری، تغییر و اصلاح تفکرات را از وظایف مدیریتی خواند و گفت:به دوش کشیدن این عناوین، فقط برای مصاحبه و پشت تریبون قرار گرفتن و عکس یادگاری انداختن نیست بلکه روزی که مسئولیتی به ما محول می شود، آن روز باید، روز بسیار سختی برای ما باشد، زیرا اگر در دورترین نقطه استان، مشکلی پیش بیاید، معضلی رخ دهد، جوانی کارش به طلاق بکشد و… ما باید فردای قیامت جوابگو باشیم.
?وی با ذکر نمونه هایی متذکر شد: همه ما در قبال آسیب های اجتماعی مسئولیم و باید پاسخگو باشیم.
?استاندار، خراسان جنوبی را استانی بسیار ثروتمند خواند و از مدیران خواست در مصاحبه ها و گفتگو های خود از واژه محروم برای این منطقه استفاده نکنند.
?ملانوری با اشاره به وجود ۷۵ درصد ذخایر ذغالسنگ کشور در استان، بهترین سنگ های ساختمانی، معادن منحصر به فرد، جاذبه های گردشگری و.. اظهار داشت:مگر می شود با این همه توان و استعداد، محروم بود، لذا اگر محرومیتی هست به دلیل این است که یک جای کار ما می لنگد.
?وی تأکید کرد: بارها گفته ام و باز هم یادآوری می کنم که به اندازه همه وسعت و پهناوری استان، ظرفیت و استعداد داریم که باید مورد استفاده قرار گیرد.
?استاندار، شرط بهره برداری از این ظرفیت ها را تقویت قدرت ریسک پذیری، اعتماد به نفس، جرأت و جسارت عنوان کرد و گفت: یکی از مهمترین وظایف رسانه، دانشگاه و تریبون داران همین است که در این زمینه اقدام کنند.
?ملانوری، جذب سرمایه گذار برای بهره برداری از ذخایر موجود را یک راهکار برشمرد و ادامه داد: به جای جذب سرمایه گذار، بهترین راه این است که جوانان همین منطقه برای بهره برداری از ظرفیت ها وارد میدان شوند.
?وی خاطرنشان کرد: وقتی ما به سرمایه گذار زمین می دهیم، امکانات و شرایط را برایش فراهم می کنیم، تسهیلات در اختیارش می گذاریم و… بهتر نیست همین ها را نیروهای مستعد استان استفاده کنند؟!
?به گفته وی؛ تنها امکانی که سرمایه گذار در اختیار دارد، سرمایه اولیه است که ما باید آن را برای جوانان استان فراهم نماییم.
استاندار به موضوع خام فروشی محصولات استان اشاره کرد و گفت:در این حالت، تمام سرمایه استان با نازل ترین قیمت از دست می رود.

?ملانوری تأکید کرد: اگر قرار است توسعه متوازن و عادلانه‌ای را شاهد باشیم باید جوانان ما با استفاده از توان مراکز تحقیقاتی به این سمت بروند که با فرآوری محصولات، شاهد ارزش افزوده باشیم.
?وی با تأکید بر این که ما وقت برای از دست دادن نداریم، تصریح نمود: شهدا که برای این انقلاب خون دادند، ناظر بر کارهای ما هستند، آنها جان نداده اند که ما الان فقط ریاست کنیم بلکه ما باید به معنای واقعی خدمتگزار مردم باشیم.
?به گفته وی؛ یکی از وظایف مدیریتی این است که جوانان و افراد مستعد را به سمت بهره برداری از این ذخایر سوق بدهیم.
استاندار گفت: نمایندگان، ائمه‌ جمعه و جماعت، علما، روحانیون و متنفذین همه می توانند به این موضوع ورود کنند.