معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: خواسته دشمن این است که قرآن را در جوامع اسلامی کمرنگ نشان دهد و بار اول هم نیست که مستقیم به قرآن اهانت می کند.

 سیدمحمدرضا طالبی در مراسم اختتامیه چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم استان خراسان جنوبی، اظهار کرد: دامن زدن به هر ناهنجاری پیروی از شیطان و دشمن بوده چرا که می خواهند روز به روز قرآن در زندگی مسلمانان کمرنگ تر شود.

وی افزود: اثرات قرآن کریم در زندگی بشر بر کسی پوشیده نیست چون قرآن هدایت کننده و شفا بخش بوده و باعث می شود انسان از همه انحراف‌ها نجات پیدا کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه قرآن انسان را به کمال می رساند، تصریح کرد: این کتاب آسمانی امراض روحی، روانی، جسمی، اندیشه و فکر بشر را شفا بخشیده و وی را از هرگونه انحراف محفوظ نگاه می دارد.

وی با بیان اینکه قرآن کریم به صراحت در موضوع عفاف و حجاب تاکید فراوان دارد، افزود: متاسفانه گاهی اوقات شاهد برخی اقدامات نامتعارف و هنجار شکن در این زمینه هستیم اما باید بدانیم وقتی قرآن به صراحت بر موضوعی تاکید می کند در هر صورت به عنوان مسلمان باید این کتاب را سرمشق زندگی خود قرار دهیم.

به گفته طالبی، افرادی که بداندیش و مغرض هستند بدانند امت اسلامی نسبت به این مساله هرگز کوتاه نمی آید و در نتیجه بایستی همراهی و پیروی امور مسلمانان را در روند کاری داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی در ادامه با اشاره به مساله انتخابات مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: آن چه قرآن کریم به آن اشاره دارد، حاکمیت بشر بر سرنوشت خود است و در آیات متفاوت این موضوع آمده که بشر باید بر سرنوشت خود حاکم و تاثیرگذار باشد، لذا یکی از راه‌ها انتخابات است.

وی اظهار کرد: به خاطر اینکه مردم بر سرنوشت خود حاکم باشند حتما بایستی در انتخابات مشارکت کنند و همواره حضور در صحنه انتخابات و رقابت های انتخاباتی برای نظام حایز اهمیت بوده است.

طالبی یادآور شد: امر به معروف و نهی از منکر هم بایستی در دستور کار باشد کما اینکه هدف از قیام امام حسین (ع) نیز همین مساله مهم بود در نتیجه واجب است اگر منکری مشاهده می‌شود در جای خود امر به معروف کنیم و تذکر دهیم.

دشمن می‌خواهد اثر قرآن در جوامع اسلامی کمرنگ شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی هم در این مراسم تاکید کرد: امسال ۲ هزار و ۵۲۰ نفر در چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم استان شرکت کردند.

حجت الاسلام پرویز بخشی پور افزود: شرکت کنندگان در این دوره از رقابت های قرآنی در ۲ گروه خواهران و برادران از ۱۹ مرداد ماه جاری و به مدت ۲ روز به میزبانی شهرستان بیرجند به رقابت پرداختند که برگزیدگان استانی به مرحله کشوری راه می یابند.

وی ادامه داد: از میان شرکت کنندگان این دوره در استان ۱۵۶ نفر به مرحله استانی راه یافتند و ۴۵ نفر نیز برگزیده شدند که ۱۲ نفر از آنان به مرحله کشوری راه پیدا خواهند کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی تصریح کرد: شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات در رشته های حفظ پنج جزء، حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء، حفظ کل قرآن کریم، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، دعاخوانی و اذان به رقابت پرداختند.