نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: انقلاب اسلامی غیر از خود ما و مردم نیست لذا باید برای تحقق آرمان‌های انقلاب پیشقدم شویم.

 حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز چهارشنبه در نشست تشکیل ستاد استانی گرامیداشت دهه فجر که در محل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی برگزار شد افزود: امروز باید وارد مرحله پیاده کردن آرمان‌های انقلاب شویم و بسیار زمینه مساعد است زیرا دشمن به رسوایی و ضعف کشیده شده است.

وی گفت: دولت و مردم از هم جدا نیستند، مردم انقلاب کرده و دولت تعیین کردند که گاهی با تشخیص درست یا نیمه درست و گاهی هم نادرست بوده لذا باید با اندیشه بیشتر سعی کنیم انتخاب درستی داشته باشیم، اسوه دولت ما شهیدان رجایی و باهنر هستند و امروز هم به مشابه چنین دولتی برخورده‌ایم که باید قدر آن را بدانیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: ترک فعل ما موجب می‌شود فرصتی برای ایجاد فتنه دشمن فراهم شود پس فتنه آثار عملی خود ما است، اگر درست عمل کنیم و در بخش‌های مختلف ولنگاری نداشته باشیم فتنه‌ای به‌وجود نمی‌آید.

وی گفت: پیشنهاد ما در جهاد تبیین این باشد که دیگر نخوابیم زیرا این بی‌تفاتی‌های ما زمینه برای ایجاد فتنه است لذا دهه فجر باید دارای پیامی برای پایان فتنه‌ها، موانع و حرکت در مسیر پیاده کردن آرمان‌های انقلاب باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی افزود: انقلاب در حقیقت خود مردم و دولت ماست و این دهه فجر باید ویژه باشد و در سرلوحه تبیین این باشد که همگان اعم از بازار، آموزش و پرورش، روحانیت و دانشگاهیان با یک حرکت جدید بیایند و به فتنه پایان دهند زیرا فتنه اثر ناکارآمدی و ترک عمل ماست.

وی گفت: به فرموده امام خمینی (ره) که یک کارشناس برجسته بود، انقلاب اسلامی انفجار نور است که این موضوع در دهه فجر معنا می‌شود.

امام جمعه بیرجند اظهار داشت: کشور ما بعد از دوران بی‌لیاقت قاجار به دست انسان پلیدی افتاد که مستقیم با انگلیس استعمارگر و آمریکای شیطان و صهیونیست‌ها در ارتباط بود و با این وضعیت باید چه آینده‌ای را برای ایران پیش‌بینی می‌کردیم.

وی اظهار داشت: اگر انقلاب اسلامی پیش نمی‌آمد سرنوشت این کشور، اسلام و فرهنگ اسلامی به کجا می‌رسید؟

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: اگر انقلاب نبود در دنیای دوقطبی شرق و غرب که هر دو الحاق کفر بودند بعد از فروپاشی شوروی، سرزمین ما به‌طور قطع فلسطین دوم می‌شد زیرا صهیونیسم‌ها حاکم بر کشور بودند و شاه پهلوی هم که از خود هیچ جراتی نداشت وقتی سران صهیونیسم با او صحبت می‌کردند از آنها می‌ترسید.

وی گفت: همه مردم دنیا مدیون انقلاب اسلامی هستند زیرا این انقلاب بعد از آن جریان، دو قطب بین اسلام در مقابل استعمارگران را ایجاد کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی گفت: مقاومت نظام جمهوری اسلامی و انقلاب بود که قدرت‌های مقاومت را در منطقه و جهان شکل داد وگرنه از اسلام چیزی باقی نمانده بود.

وی افزود: دست غیب الهی و قدرت پروردگار بود که در یک زمان مشخص سال ۵۷ انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و قبل و بعد از آن که نرم افزارهای انفجار اطلاعات، رسانه‌ها و فضاهای مجازی و سلطه‌گری به وجود آمدند، ممکن نبود.

امام جمعه بیرجند گفت: در هر فتنه‌ای که به وجود آمده از آن دوران انقلاب رنگین سبز تا بنفش هر جا پیش آمده، مقام معظم رهبری فرمودند افق‌ها روشن است.

وی ادامه داد: انقلابی که انفجار نور است مقدماتی داشت که مبتنی بر ۱۰ روز کارساز از ۱۲ تا ۲۲ بهمن بود و آرمان‌های انقلاب مبتنی بر اقتضا و رفع موانع نیز محقق شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی گفت: امروز هسته‌های مقامت در برابر استعمارگران از کشورهای غرب تا شرق تا پای جان ایستاده‌اند و روز به روز رشد می‌کنند باید توجه ویژه داشته باشیم مردم ما طی ۴۴ سال پای انقلاب حضور دارند و در این انقلاب و تداوم آن دست الهی دیده می‌شود.

وی اظهار داشت: باید مردم برای رفع مشکلات تلاش کنند همانطور که با به دست آوردن هر محصولی از حاصل آن بهره می‌بریم، آرمان‌های انقلاب ما توسط ما حاصل شده و باید فکر و سیاست دشمن را قطع کنیم و براساس آرمان‌های انقلاب صداقت، امانت و صفا داشته باشیم زیرا دشمن سعی می‌کند ما را کاسب کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: باید منت خدا را بپذیریم و شکر کنیم که ما را از دست بدخواهان و دشمن نجات داد و تصمیم ما ایجاد عدالت، صداقت، غیرت و پیاده کردن ارزش‌های دین الهی باشد.

وی تصریح کرد: دشمنان که در فتنه شکست خوردند آیه یاس می‌خوانند ولی مردم ما، قوای سه‌گانه و قدرت‌های مقاومت در منطقه، عرصه را بر بیگانگان تنگ کردند تا جایی که کشوری که قدرت سوم و چهارم دنیا بود امروز در برابر چند فلسطینی درمانده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی افزود: آدرس انقلاب اسلامی غیر از خود ما کسی نیست پس باید به شکرگزاری این پیروزی‌ها برای تحقق آرمان‌های خودمان پیشقدم شویم و در برنامه تبیین اگر استقلال خودمان و نجات مسلمین و نوع بشر را می‌خواهیم از خودمان شروع کنیم زیرا امروز کار دشمنان تمام است.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور