?رئیس جمهور گفت: تنش های آبی در دستور کار است و به مردم خراسان جنوبی اطمینان می دهیم که این موضوع جزو مسائل دولت است و دنبال می کنیم.
، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در پایان سفر دو روزه خود به خراسان جنوبی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان ضمن قدردانی از حضور حماسی مردم خراسان جنوبی در مراسم استقبال از رئیس جمهور و هیئت همراه، گفت: عذرخواهی می کنیم از شهرستان های دیگر که شرایط فراهم نبود تا خدمت آنها برسیم اما در فرصت های دیگر حضور پیدا خواهم کرد.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه در دور دوم سفرهای استانی بنا داریم که به شهرستان ها هم سفر کنیم، اظهارداشت: امروز هم برخی از مناطق روستایی را رفتیم که باید می رفتیم و لذا نتوانستم برخی شهرستان ها که می خواستیم را سر بزنم اما مردم بدانند که دولت و بنده به عنوان خدمتگزار مردم به مسائل شهرستان‌ها و نیازها و ضرورت هایی که در شهرستان ها وجود دارد توجه می کنیم.
?آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه دور اول سفر به خراسان جنوبی، ۵ هزار میلیارد تومان به این استان تخصیص داده شد که ۲۷۰۰ میلیارد تومان مربوط به کارهای عمرانی و ۲۳۰۰ میلیارد تومان هم مربوط به تسهیلات بوده، افزود: هم تسهیلات و هم مبلغ اختصاص داده شده پرداخت شده و به میزانی که کار باید پیش می رفت، رفته و باید یک مقدار سرعت کار را افزود که مصوبات دور اول سفر به نتیجه قطعی برسد.
?وی ادامه داد: یکی از پروژه هایی که به مردم وعده کردم و از ضرورت های استان است راه‌های اتصالی و به ویژه ریلی است، راه آهن برای استان ضرورت دارد و میزانی که می تواند خراسان جنوبی را از مشکل خارج کند بالا نیست.
?به گفته وی؛ ۲۷۰ کیلومتر راه آهن باید ایجاد شود و برای آن برنامه ریزی شده و بودجه و اعتبارات و پیمانکار در نظر گرفته شده است وکار به نحوی آغاز شده و باید دنبال کنیم تا زودتر از موعد مقرر به نتیجه برسد و ما معتقدیم که شدنی است آن هم با جوانان با همت و چهره های سختکوشی که در مناطق مختلف استان داریم.
?مقام عالی دولت سیزدهم با اشاره به اینکه از مسئله آب غفلت نکردیم و آبرسانی از دریا به خراسان جنوبی به صورت کلان در حال انجام است، اظهار داشت: این را دولت در دستور کار دارد و پیشرفت کار را هم می گوییم که استاندار و وزارت نیرو به مردم گزارش دهند، برای تنش های ابی در استانها به طور جد در این دوره برنامه داریم.
?رفع تنش های آبی خراسان جنوبی در دستور کار دولت است
?آیت الله رئیسی گفت: هر جا دولت به میدان آمده مردم خوب همکاری کردند و این یک سرمایه بزرگی برای دولت است.
?وی با بیان اینکه شب گذشته وقت مفصلی برای سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی و شنیدن حرف های آنها را گذاشتیم، افزود: استاندار گزارشی از نیازهای خراسان جنوی و زمینه های سرمایه گذاری در آنها ارائه کرد، برخی از سرمایه گذاران اطلاعی از ظرفیت های استان ندارند، به برخی کشورها که سفر کردم خیلی از سرمایه گذاران از ظرفیت های کشور اظهار بی اطلاعی کردند که ما آنجا دفاتر تجاری تأسیس کردیم.
?به گفته وی؛ بیش از ۶ دفتر تجاری در کشورهای همسایه در راستای معرفی ظرفیت های کشور ایجاد شده است.
?رئیس جمهور افزود: سرمایه گذاران و کارآفرینان معتقد بودند که یک سری آیین نامه های حقوقی وجود دارد که مشکلات زا است که به مسئولان مربوطه و وزارت اقتصاد و دارایی واگذار کردم که مسائلی که در حوزه مالیاتی و گمرکات وجود دارد را دنبال و مرتفع کنند.
?زمینه و امنیت سرمایه گذاری در خراسان جنوبی فراهم است
?آیت الله رئیسی با بیان اینکه اعتقاد و باورمان این است که اگر دولت موانع را از پیش پای سرمایه گذار بردارد خود کارآفرین و سرمایه گذار انگیزه را دارد که کار را به سرانجام برساند، اظهار داشت: زمینه برای سرمایه گذاری در خراسان جنوبی بسیار فراهم است، خراسان جنوبی علیرغم مرز مشترک با کشور همجوار اما کمترین جرم جنایت دارد که این برگرفته از فرهنگ و دین مداری این مردم است و این مربوط به سنی و شیعه و روستایی وشهری است که استان را تبدیل به استان امنی کرده است، این استان برای سرمایه گذاری امنیت دارد که هم اصل پول و هم سود و بهره آن اینجا تضمین شده است.
?وی با اشاره به اینکه شهید سلیمانی به عنوان یک مدیر جهادی الگو شده ، گفت: ویژگی شهید سلیمانی این بود که آنچه که نقل می کرد خودش هم عمل کرده بود و لذا وظیفه همه مدیران این است که می توان با مدیریت جهادی خیلی از موانع را از پیش رو برداشت.
?نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری در ادامه در پاسخ به سؤال خبرنگار شبستان در مورد برنامه دولت برای رفع مشکلات تنش آبی روستاهای مرزی بخش لانو سربیشه، با اشاره به اینکه قبل از حضور در جمع مردم لانو به طرح آبسانی این منطقه که با جدیت در حال انجام است، سر زدم، گفت: بچه های قرارگاه امام حسن مجتبی(علیه السلام) طرح آبرسانی را دنبال می کردند آنچه که ما را رنج می دهد، اینکه عزیزانی در مناطق مرزی آب نداشته باشند و این رنج تنها کافی نیست و باید کاری بکنیم و لذا ابرسانی به منطقه لانو تامین اعتبار شده است و کار با جدیدیت ادامه می یابد.
?آیت الله رئیسی با بیان اینکه اکنون با کمک روستاهایی که مشکل آب دارند، در زمان کوتاهی شاهد آبرسانی به این مناطق خواهیم بود، افزود: کار خوب و ماندگاری در حال انجام است و پیام این کار به روستائیان این است که بدانند دولت به آنها توجه دارد.
?وی افزود: اینکه امروز به برای خدا قوت خدمت مردم مناطق مرزی رسیدم، مثل سخن ۲۰ سال قبل مقام معظم رهبری در نهبندان است که فرمودند من با آمدن به نهبندان می خواستم توجه مسئولان را به نهبندان جلب کنم لذا دولت به این نقاطی که برای ما بسیار مهم است(مناطق مرزی) باید توجه کند و می کند، مردم خودشان هم انگیزه ماندن دارند و باید کمک کنیم که مشکل انها رفع شود، دولت برای رفع مشکل آبرسانی به روستاهایی که فاقد آب هستند مصمم است.
?رئیس جمهور در پایان با اشاره به اینکه مردم خراسان جنوبی مردمانی بسیار خوب، انقلابی و بابصیرت و با صفا هستند، گفت: این حضور مردم در بیرجند و نهبندان که خیابان ها پر جمعیت بود برای دولت مسئولیت آور است.
?آیت الله رئیسی متذکر شد: این حضور برای بنده در دولت و همکارانم پیام دارد و امروز وظیفه دولت خدمت رسانی به مردم است و امید است با تلاشمان شرمنده مردم و شهدا نشویم.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور