نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: اگر کسی بخواهد غافلگیر و دچار اشتباه نشود باید زمان خود را ب

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز دوشنبه در نشست مجمع استادیاران حلقه‌های صالحین بسیج خراسان جنوبی افزود: ما در همان زمانی هستیم که احادیث و روایات بیان کرده است.

وی گفت: در پیچ و خم آسیب‌های آخرالزمانی خیلی جریان‌ها رخ می‌دهد و بسیاری خواهند لغزید اما اگر بدانیم، دچار اشتباه نمی‌شویم.

امام جمعه بیرجند اظهار داشت: در قرآن کریم آینده منعکس شده که خودش رشته جداگانه علمی است با عنوان اخبار غیبیه که بسیار زیباست و روایتی از امام علی (ع) داریم که جامعه را برای آینده زمان بندی می‌کند و مردم را در هفت طبقه بیان کرده که هر طبقه در شرایط فکری موقعیت خود را دارد.

وی ادامه داد: حلقه صالحین و تفکر بسیج اگر پویا باشد باید از درون به لحاظ محتوا و رشد فکری، عقلانی و علمی غنا پیدا کند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: یکی از مواردی که می‌تواند انسان را در رسیدن به هدفش کمک کند این است که احساس غنا در درون فرد ایجاد شود و چنانچه غنای درونی ایجاد نشود فرد زمین‌گیر می‌شود.

وی اظهار داشت: در حلقه‌های صالحین باید  از منابعی مثل منابع آیت الله شهید مطهری استفاده شود که پس از پایان جلسه افراد احساس رشد و تعالی داشته باشند.

وی گفت: فرد آنچه را آموخته و غنای درونی پیدا کرده را در محیط خود تبلیغ کند چون اگر فراگیری علم به شکل کار روزمره، درآمد و غیره بود و صحنه میدانی نداشت زمین‌گیر می‌شود و اثرگذار نخواهد بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: در صدر اسلام با شکنجه‌هایی که انجام می‌شد کسی جرات نداشت مسلمانی خود را اعلام کند اما در رفتار و اخلاق آن افراد مشخص بود که مسلمان هستند و کسب معارف همراه با به کارگیری دانش در رفتا و عمل، فرد را پویا می‌کند.

وی افزود: فرد باید باور کند که روی دیگران اثر گذاشته و برای هدایت هم‌نوع خود نقش دارد و اگر بخواهد موفقیتی حاصل شود نیازمند طرح است و طرح نیز باید در یک سال بر روی یک نفر اثرگذار باشد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی اظهار داشت: انسان در طبیعت خود حتی در کار منفی از اینکه دیگران را به رنگ خود درآورد، لذت می‌برد که اگر این کار مثبت باشد لذت حقیقی و اگر منفی باشد به عنوان رفع درد آن فرد است.

وی بیان کرد: کفر حالتی منفی است اما در عین حال اگر یک کافر بتواند یک مومن را کافر کند از جنبه عقب ماندگی خود دردش کم می‌شود و این کار را می‌کند.

وی گفت: یک معتاد تا زمانی که مواد خود را به دست می‌آورد از خطرهای زیادی گذشته اما تجربه ثابت کرده که اگر زمینه ایجاد شود که غیرمعتاد را معتاد کند این کار را انجام می‌دهد.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: سپاه استان توجه خاصی به حلقه‌های صالحین دارد و سال ۱۳۹۷ و امسال نزدیک به یک میلیارد تومان افزایش بودجه داشتیم اما در تحقق ممکن است کمتر باشد.

سردار علی قاسمی  افزود: برنامه‌های متمرکز ما و اردوهای ویژه مشهد و تهران حذف شده و اردوها نسبت به سال‌های ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ کمتر انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: سیاست‌های کلان سازمان بسیج تغییر کرد در عین حال بودجه حلقه‌های صالحین را برای سال ۱۳۹۹ بهتر خواهیم دید.

شماری از ائمه جمعه و اساتید حلقه‌های صالحین نیز در این نشست به بیان دیدگاه و نظرات خود درباره مهمترین موضوعات روز کشور و استان پرداختند.