#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

رئیس بنیاد مستضعفان کشور با اشاره به اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه برای اشتغال و معیشت استان خراسان جنوبی، گفت: در این سفر، ۲۰۸ هکتار در اسدیه و ۲۰۰ هکتار زمین در بیرجند به صورت رایگان در اختیار اجرای طرح نهضت مسکن استان قرار گرفت.

سید پرویز فتاح، عصر امروز ۱۰ اسفند در نشست با استاندار و فرمانداران خراسان جنوبی، اظهار کرد: روند توسعه‌ای در استان خراسان جنوبی در حال پیگیری است.

وی افزود: باید به نظام اسلامی وفادار باشیم و در میدان باشیم و هزینه در میدان بودن این است که ایثار و از خودگذشتگی کنیم؛ با راحت طلبی نمی‌توان گره گشایی از کار مردم کرد اگر کم بخوابیم ضرر نخواهیم کرد.

فتاح اظهار کرد: استاندار و فرمانداران همه پیگیری کنند تا از این ارتباط با دولت استفاده شود تا امتیازاتی ویژه‌ای برای اشتغال و محرومیت زدایی و پیشرفت این استان گرفته شود.

رئیس بنیاد مستضعفان کشور بیان کرد: ما با استان خراسان جنوبی آشنا هستیم و در دولت سیزدهم نیز با توجه آشنایی آیت الله رئیسی و مدیران دولت ارتباط با این استان بیشتر شده است و این می تواند فرصت مغتنمی برای خراسان جنوبی باشد.

فتاح ادامه داد: نظر مردم درمیان این بود که حضور بنیاد مستضعفان برای محرومیت زدایی این شهرستان کارگشا بوده و وضعیت تغییر کرده است.

وی در خصوص املاک مستضعفان در خراسان جنوبی، تأکید کرد: هر آنچه از درآمد فروش املاک در این استان بوده چند برابر به استان برگشت شد و زمین‌های رایگان بسیاری به مردم دادیم.

رئیس بنیاد مستضعفان کشور تصریح کرد: املاک این نهاد برای امور عام المنفعه و مردم مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ ۲۰۸ هکتار در اسدیه و ۲۰۰ هکتار زمین در بیرجند به صورت رایگان در اختیار اجرای طرح نهضت مسکن استان قرار گرفت.

وی با تأکید بر اینکه نگاه بنیاد مستضعفان در استان اقتصادی نیست، ادامه داد: زمین ها در استان است که با تغییر کاربری می‌تواند راه سرمایه گذاری گشوده شود.

فتاح با اشاره به افزایش سهمیه مسکن محرومان به هزار واحد در خراسان جنوبی، بیان کرد: هر واحد ۲۰۰ میلیون وام بلندمدت و ۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض بنیاد مستضعفان اختصاص داده و سیمان و میلگرد هم رایگان در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

رئیس بنیاد مستضعفان کشور با اشاره به اینکه ۳۵۰ واحد مسکن برای خانواده‌های بالای دو معلول و تعدادی برای مددجویان کمیته امداد استان احداث می‌کنیم، گفت: در مجموع هزار و ۵۰۰ مسکن در خراسان جنوبی با مشارکت بنیاد مستضعفان برای محرومان احداث می‌شود.

وی با اشاره به روند احداث نیروگاه قاین، افزود: بنیاد مستضعفان در نیروگاه برق شهرستان قاین سرمایه گذاری خواهد کرد و در این جهت استان باید رایزنی کند تا ما سهم وزارت نیرو را بخریم؛ از امروز ۱۷ هزار بسته های معیشتی در بین نیازمندان خراسان جنوبی توزیع می شود.

فتاح از اختصاص سهمیه قیر و آسفالت به استان گفت و افزود: همچنین ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه برای اشتغال و معیشت به خراسان جنوبی اختصاص می‌دهیم.

رئیس بنیاد مستضعفان کشور با اشاره به اینکه با افزایش شعب بانک سینا در خراسان جنوبی موافق هستیم تا دسترسی مردم بیشتر شود، تصریح کرد: باید پیگیری شود تا سطح بیمه سینا به نفع محرومان استان توسعه یابد.

وی بیان کرد: پروژه های نیمه تمام دولتی خوب نیست و باید دولت آن را به اتمام برساند اما بنیاد مستضعفان نمی تواند در کار دولت دخالت کند؛ امنیت در با مردم بودن است، تأکید کرد: هدف بنیاد مستضعفان خدمت و رضایت مردم است و هیچ ثوابی بهتر از خدمت به مردم نیست.

رئیس بنیاد مستضعفان کشور با اشاره به اینکه مردم اصلی ترین سرمایه نظام هستند، گفت: اخلاق خدادی پول نمی خواهد و مردم اخلاق و رفتار مسئولان را می خواهد و باید اخلاق باید پیوست مسئولان نظام اسلامی باشد؛ نباید بگذاریم دشمن مردم محروم را از حکومت جدا کند و باید امید را در دل مردم زنده کنیم.

انتهای پیام