#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: سند استانی کاهش خطرپذیری در حوادث و سوانح و همچنین سند آمادگی و پاسخ در استان با همکاری دانشگاه بیرجند تدوین می‌شود.

 علیرضا عباس‌زاده روز دوشنبه در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران خراسان جنوبی اظهارداشت: براساس قانون مدیریت بحران تکلیف استانی داریم که باید این سندها را تهیه کنیم تا نقشه راه مدیریت بحران استان برای آمادگی و مقابله در برابر حوادث در سال‌های آتی قرار گیرد.

وی بیان کرد: اثربخشی اقدام‌های دستگاه‌های اجرایی در کاهش خطرات و پیشگیری از حوادث و نحوه هماهنگی بین سازمانی جهت آمادگی مطلوب و پاسخ موثر و به موقع در حوادث و بحران بر اساس این سندها ارزیابی و مشخص خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی به حادثه ناگوار متروپل آبادان اشاره کرد و گفت: این حادثه باعث شد که وزارت کشور و ستاد مدیرت بحران کشور تمهیدات لازم برای جلوگیری و پیشگیری از حوادث مشابه را در دستورکار خود قرار دهد.

عباس‌زاده خاطرنشان کرد: امروز در جلسه مدیریت بحران استان مباحث قانونی مربوط به این مسئله مورد برسی قرار گرفت و مقرر شد برای انجام تکالیف قانونی دستگاه‌های متولی در امر ساخت و ساز تذکرات و تاکیدات ویژه را انجام دهند و کمیته‌ای در ستاد بحران تشکیل خواهد شد.

وی تاکید کرد: با توجه به شروع فصل گرما پیش‌بینی و تمهیدات لازم در استان توسط شرکت آب و فاضلاب و اداره کل امور عشایری استان با هماهنگی فرمانداران اندیشیده شود تا روستاییان و عشایر دچار مشکل نشوند.

عباس‌زاده با بیان اینکه سطح خدمات‌رسانی در زمینه تامین آب در فصل تابستان امسال نباید نسبت به سال گذشته افت داشته باشد، اضافه کرد: تمام برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای انجام شود که روستاییان و عشایر کمترین دغدغه را در زمینه تامین آب خود داشته باشند و در این زمینه استانداری هم حمایت‌های لازم را انجام خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه مسئله تامین آب و برق استان در فصل گرما از دستورکارهای جلسه امروز مدیریت بحران استان بود، اضافه کرد: مردم استان باید در زمینه صرفه‌جویی در مصرف آب و برق بیشترین همراهی را با شرکت‌های متولی داشته باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی عنوان کرد: ۲۰ سال خشکسالی متوالی در خراسان جنوبی وضعیت تامین آب و بخش‌های مختلف کشاورزی و صنعت را دچار مشکل کرده است که برای این منظور آمادگی برای مقابله و مدیریت مسئله خشکسالی در دستورکار مدیریت بحران قرار گرفت.

عباس‌زاده با بیان اینکه در جلسه مدیریت بحران استان تصمیم بر این گرفته شود که آب قابل برنامه‌ریزی و مدیریت در استان تخصیص داده شود، اضافه کرد: همچنین راهکارهای دستگاه‌های متولی برای مقابله با کم آبی و سازگاری با کم آبی مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به اجرای سند سازگاری با کم آبی خراسان جنوبی، گفت: باید با استفاده از روش‌های بهینه‌سازی مصرف، میزان ۹۰۵ میلیون مترمربع آب مصرفی استان را در طول دوره پنج ساله، سالانه به مقدار ۱۷۵ میلیون مترمربع کاهش دهیم.