#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

 جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اقتدار همه‌جانبه جمهوری اسلامی ایران امروز ستون فقرات دشمن را لرزانده و این مهم برگرفته از ولایتمداری و توجه به حاکمیت الهی است.

حجت الاسلام و المسلمین حسین طیبی‌فر روز دوشنبه در آیین تکریم و معارفه مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی افزود: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون هر جا در کنار رهبری بودیم با وجود عربده‌کشی قدارها، ناوها و هواپیماهای بمب افکن، اقتدار داشتیم و کسانی که عمل نکردند و ‌بد عمل کردند الان می‌خواهند مشکلات را به سمت رهبری ببرند در حالی که خودشان حاکمیت الهی را نپذیرفتند.

وی گفت: کسانی که قدرت پیدا می‌کنند و نشانه‌های حاکمیت الهی هستند باید وظایف چندگانه‌ را که خدا به‌طور مستقیم برعهده آنها گذاشته نظیر اقامه نماز، زکات، امر به معروف و نهی از منکر همواره در دستور کار قرار دهند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: حاکمیت الهی ویژگی‌های خاص خود را دارد و مانند حاکمیت‌های مادی دنیایی نیست زیرا حاکمیت به ذات مطلوبیت ندارد مگر حقی گرفته یا باطلی رد شود و حاکمیت موظف است زمینه را برای سعادت جامعه فراهم کند.

وی افزود: بعضی‌ اشخاص می‌گفتند ما مامور نیستیم که مردم را به بهشت ببریم و باید بدانند که وظیفه حاکمیت است که راه بهشت را هموار کند و امروز برخی‌ افراد به دنبال مسدود کردن جاده بهشت هستند.

حجت الاسلام و المسلمین طیبی‌فر گفت: تعلیم و تربیت، رشد استعدادها و بالابردن معرفت‌ها باید به گونه‌ای باشد که مردم در زمینه تربیتی و رشد فکری به جایی برسند که به پادارنده قسط و عدل باشند زیرا خداوند ماموریت را به عهده مردم گذاشته است و حاکمیت الهی باید به دست مردم شکل بگیرد.

وی بیان کرد: نظام الهی باید کاری کند که مردم به دنبال قسط و عدل باشند که از ویژگی‌های حکومت اسلامی است و باید زمینه تحقق مردم‌سالاری توسط مردم امکانپذیر شود.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه افزود: وقتی بحث حاکمیت دینی را مطرح می‌کنیم کسی که پذیرفت باید بداند پذیرش هزینه دارد و دشمن در مقابل حاکمیت دینی می‌ایستد و اگر هزینه به‌موقع پرداخت شود، حاکمیت دینی استقرار پیدا می‌کند.

وی گفت: در بحث حاکمیت دینی باید هزینه به‌موقع پرداخت شود همانطور که هزینه پرداختن توابین در واقعه کربلا دیر پرداخته شد و فایده‌ای نداشت.

حجت الاسلام و المسلمین طیبی‌فر بیان کرد: در حاکمیت الهی اراده هیچ کسی حاکم نیست مگر اراده الهی که توسط پیامبر، معصومان و ولی فقیه عینیت پیدا می‌کند پس اگر برخلاف حاکمیت خداوند ولی فقیه هم حرف بزند از صلاحیت خارج می‌شود ‌و خود ولی فقیه هم باید در جامعه به مباحثی که بیان می‌کند، عمل کند.

وی افزود: برخی افراد هنوز معنای ولایت فقیه را به‌درستی متوجه نشده‌اند و تصور می‌شود ولایت فقیه یعنی حاکمیت یک فرد پس فرقی نکرده قبلا شاه بوده الان کس دیگری حاکم است در حالی که این طور نیست و ولی فقیه همچون معصوم، اراده الهی را بیان و عمل می‌کند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در جامعه اسلامی گاهی به خاطر گستردگی، افراد متعددی به عنوان مسئول چه با رای و تنفیذ رهبری و چه بدون تنفیذ انتخاب می‌شوند که موظفند دستورالعمل‌های حاکمیت اسلامی را با نگاه عدالت‌محور عملیاتی کنند.

وی گفت: اگر کسی مسوولیت پذیرفت و از این دایره خارج شد یعنی در برابر ولی فقیه قرار گرفت، انحراف ایجاد شده است مانند برخی افراد که در گذشته غرور آنها را فرا گرفت و در مقابل فرمان ولی فقیه گم شدند و ظهور صغری و کبری را مطرح کردند و گفتند ما مستقیم رابطه برقرار می‌کنیم و نیاز به ولی فقیه نداریم.

حجت الاسلام و المسلمین طیبی‌فر افزود: این یعنی انحراف و انحراف وقتی آمد چنین می‌شود لذا معیار و ‌شاخص ما است که هر کسی در کشور مسوولیت بپذیرد باید به شاخص‌ها در اداره کشور عمل کند.

وی گفت: یکی از جاهایی که در سلسله مراتب حاکمیت الهی ‌براساس فرمان مقام معظم رهبری فعالیت می‌کند، سپاه پاسداران در کنار سایر نیروهای مسلح است و تمامی فرماندهان توسط فرماندهی معظم کل قوا به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم منصوب می‌شوند و همه کسانی که وظیفه صیانت، پرورش و تربیت دارند در این سلسله قرار می‌گیرند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: امروز سپاهی داریم مقتدر و توانمند با ویژگی‌های الهی که به برکت ولی فقیه خود را سرباز رهبری می‌دانند و موفقیت‌های عظیمی به دست آوردند.

وی با اشاره به اینکه شهدا برای ما مکتب‌ساز شدند، از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی یاد کرد و افزود: خواسته شهید سلیمانی بود که روی‌ مزارش عبارت سرباز نوشته شود در حالی که از نظر رتبه دنیوی یکی از بزرگترین شخصیت‌های نظامی جهان است و ما به مکتب حاج قاسم در جامعه نیاز داریم.

حجت الاسلام و المسلمین طیبی‌فر همچنین خدمات ۴۰ ساله حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی در مجموعه سپاه پاسداران در استان‌های مختلف را باعث مباهات و قابل تقدیر دانست گفت: سپاه تا سقف قوانین سازمانی از توان ایشان به‌صورت مستقیم استفاده کرد و از این پس هم بهره خواهد گرفت.

در ادامه این نشست با حکم حجت الاسلام و المسلمین عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حجت الاسلام حمیدرضا کمالی به عنوان مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا (ع) معرفی شد.