نظر به تکمیل و تجهیز واحد های بوم گردی دهکده گردشگری پلند و با توجه به هماهنگی های انجام شده اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان فردوس، آئین افتتاح و بهره برداری از اقامتگاه های بوم گردی دهکده گردشگری پلند با حضور مدیران کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، منابع طبیعی و آبخیزداری، تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان جنوبی، فرماندار و مسئولین و فعالین گردشگری شهرستان در مورخ ۲۳ اردیبهشت ماه سال جاری برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی، طی این مراسم اقامتگاه های بوم گردی مظفری، نگین کویر و عمو حسن ضمن اجرای رقص محلی و مراسم آئینی ساز و دهل و بازدید، به طور رسمی افتتاح و به بهره برداری رسید.

حسن رمضانی مدیر کل استان خراسان ضمن تاکید بر گردشگری پایدار و استفاده از توان و ظرفیت جوامع محلی افزود: امیدواریم با برنامه ریزی های انجام شده، گردشگری روز به روز جای خود را در استان پیدا کند و با توجه به ظرفیت های طبیعی و تاریخی بسیار زیادی که در این استان و شهرستان وجود دارد به یکی از مقاصد مهم گردشگری شرق کشور تبدیل شود.

او بیان داشت: امروزه توسعه گردشگری روستایی در زمره صنایع سبز به دور از آلودگی و تخریب زیست محیطی ضمن ممانعت از مهاجرت روستائیان به شهرها، موجب مهاجرت معکوس بوده و در دوران خشکسالی نیز جایگزین مناسبی برای کشاورزی به شمار می رود و می تواند ارزآوری، اشتغالزایی و درآمد زایی مناسبی برای روستاها بهمراه داشته باشد .

فرماندار شهرستان فردوس ضمن تشکر از حضور مدیران استانی در آئین افتتاح اقامتگاه های بوم گردی پلند و توجه به مقوله گردشگری افزود: راه اندازی و افتتاح اقامتگاه های بوم گردی می تواند در این روستا در معرفی و شناساندن و جذب گردشگر و توریسم، از نقش موثری برخوردار باشد و صنعت گردشگری روستایی منطقه و این دیار رارونق دوچندان بخشد.

مهدی ابراهیمی خاطر نشان کرد: این روستا دارای مشکلات زیر ساختی از جمله آسفالت مسیر روستای کجه تا پلند ( ۵ کیلومتر ) ، تابلو گذاری مسیر، زیر ساخت های مخابراتی، احداث رصدگاه و … می باشد که بر اساس اولویت، فرمانداری و میراث فرهنگی سعی در مرتفع کردن این مشکل دارند.

روح اله صداقت طالبی سرپرست اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان فردوس ضمن ارائه گزارش مختصر از برنامه ها و اقدامات انجام شده در حوزه گردشگری شهرستان از آمادگی و حمایت این اداره مبنی بر راه اندازی خانه های بوم گردی و طرح های گردشگری در راستای ایجاد اشتغال روستایی خبر و قول مساعد همکاری داد.

او همچنین افزود: دهکده گردشگری پلند با داشتن مسیر دسترسی آسان، سایت گونه های جانوری، زیپ لاین، رمل ها و تپه های ماسه ای، وجود اقامتگاه های بوم گردی و ….، ظرفیت پذیرش ۱۲۰ نفر در روز جهت پذیرایی و اسکان مسافران و گردشگران را دارا می باشد

او یادآور شد: در ایام عید و تعطیلات نوروزی بالغ بر ۲۰ هزار نفر از این روستا و جاذبه های طبیعی منحصر بفرد آن بازدید نمودند.

شایان ذکر است مسئولین و مدعوین شرکت کننده در آئین افتتاحیه اقامتگاه ها ،  از برنامه های متنوع ( زیپ لاین ، موتور چهارچرخ و سافاری ، موسیقی و رقص محلی و غذای محلی و … استفاده نمودند .

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله