مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی گفت: با افزایش ۲ برابری اعتبارات طرح ملی کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در کشور رقم امسال ۴۰۰ میلیارد تومان شده که ۵۰ درصد آن تخصیص یافته است.

عصمت محمودی روز دوشنبه در نشست کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان خراسان جنوبی اظهار داشت: از آنجا که تخصیص این اعتبارات فرصت بسیار مناسبی برای ارایه طرح های کلان و جذب اعتبار است از چند ماه قبل برای ارایه طرح های پیشنهادی با دستگاه های اجرایی مکاتبه شده است.
وی با اشاره به آنچه تعلل برخی دستگاه های اجرایی در ارایه این طرح ها دانست، افزود: برخی مدیران نیز به نامه درخواست طرح پاسخ داده اند اما طرح های ارایه شده خرد و با مبالغ پایین است که قابل طرح در سطح کشور نیست.
وی تاکید استاندار بر ارایه طرح های کلان برای حاشیه نشینی و طلاق را یادآور شد و گفت: انتظار می رود دستگاه های اجرایی طرح های فوق العاده ای را خارج از وظایف سازمانی خود برای ارسال به شورای اجتماعی کشور ارایه کنند. 
مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه از فرمانداری ها هیچ طرحی دریافت نکردیم افزود: گزارش های دریافتی نشان از تلاش ناکافی مدیران در این خصوص دارد و لازم است پرسنل اجرایی نیز در ادارات توجیه شوند.
وی تنها طرح قابل قبول در این زمینه را مربوط به جهاد دانشگاهی عنوان و اضافه کرد: پیشنهاد می دهیم سازمان هایی مثل بهزیستی، شهرداری و فرمانداری از تبریز که به شهر بدون گدا مشهور شده بازدید داشته باشند تا بتوانیم طرح کلانی را برای خراسان جنوبی در زمینه استان بدون کودک خیابانی یا زباله گرد ارایه دهیم. 
فرماندار نهبندان نیز در این نشست با بیان اینکه ناهنجاری ها به صورت مداوم رصد می شود اظهار داشت: شهرستان نهبندان از نظر بزه های اجتماعی در شرایط خوبی قرار دارد. 
ماشاءالله کریمان خراسانی با تاکید بر حمایت از سازمان های مردم نهاد افزود: نهادهای حمایتی بهزیستی و کمیته امداد با پرداخت تسهیلات ۱۵ میلیون تومانی، برخی مددجویان را از چتر حمایت خود خارج می کنند که نیاز است بعد از خروج این افراد وضعیت توانمندشدن آنها رصد شود.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله