هشتمین جلسه شورای اطلاع رسانی خراسان جنوبی با حضور معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری چهارشنبه ۱۱ دی ماه ۹۸ برگزار شد.
دکتر ناصر خوش خبر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و رئیس شورای اطلاع رسانی استان، در این جلسه با تاکید بر این که معرفی رابطین خبری، در راستای شفاف سازی و گردش اطلاعات به صورت صحیح می باشد، عنوان کرد: هدف اصلی از این طرح، هم سویی دستگاه ها و رسانه ها برای اطلاع سانی است، از سوی دیگر سعی داریم ظرفیت در امر اطلاع رسانی از حیث دسترسی آسان به اطلاعات مورد نیاز را تقویت کنیم.
وی همچنین با تاکید بر این که دستگاه های اجرایی از فرصت آیین نامه بند “چ” ماده ۳۷ قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور در راستای اطلاع رسانی حداکثر استفاده را داشته باشند، ادامه داد: زمان اجرای این بند یاد شده محدود می باشد لذا دستگاه های اجرایی با در نظر گرفتن این فوریت نسبت به تهیه برنامه های جامع دستگاه مربوطه در چهارچوب فرمت های مورد نظر و عقد قرارداد با صدا و سیما اقدام نمایند.
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که دشمن به دنبال ایجاد یاس در جامعه است، تصریح کرد: از همین رو اطلاع رسانی ‌شفاف در راستای ایجاد افزایش اعتماد عمومی امری ضروری است که دستگاه های اجرایی با استفاده از ظرفیت بند “چ” ماده فوقT با جدیت آن را دنبال کنند.
در ادامه جلسه ناصر نبی زاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ، با ارائه گزارشی از روند اجرای مصوبات جلسه هفتم شورای اطلاع رسانی سخن گفت.
مدیر کل صدا و سیمای خراسان جنوبی نیز، گزارشی از دستگاه هایی که نسبت به عقد قرارداد در راستای اجرای آیین نامه بند “چ” ماده ۳۷ قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور اقدام کرده اند، ارائه داد.
اشرفی مدیر کل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی هم ضمن ارائه گزارشی از طرح های کلان حوزه اشتغال در سطح استان، خواستار توجه ویژه به اطلاع رسانی دو طرح ” یارانه دستمزد” و ” مهارت آموزی در محیط واقعی” توسط رسانه های استان شد.