استاندار خراسان جنوبی گفت: بهترین راه‌ حل برای رفع مشکلات موجود این است که زمینه‌های بهره‌برداری از منابع در اختیار را فراهم کنیم.

 حمید ملانوری در دیدار فرماندار، ائمه جمعه، شهرداران و اعضای شوراهای اسلامی شهرهای تابعه شهرستان فردوس افزود: با استفاده از این ظرفیت‌ها می‌توانیم انتظار توسعه را داشته باشیم.

وی به وجود برخی مشکلات در حوزه شهرداری‌های استان اشاره کرد و گفت: باید با استفاده از ظرفیت‌های در اختیار، به تقویت پایه‌های شهرداری‌ها، شوراهای اسلامی و حتی ادارات و نهادها همت کنیم.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: تقویت پایه‌ها، پایداری درآمدها را به همراه دارد و در نتیجه تمکن ایجاد می‌کند.

وی افزود: شهرداری می‌تواند با سرمایه‌گذاری بر یک یا چند زمینه مختلف، درآمد خوبی را برای خود رقم بزند و چه ایرادی دارد که شهرداری، معدن بنتونیت یا کارخانه داشته باشد و از محل آن، نیازهای خود را تامین کند.

ملانوری با تاکید بر این که قانون، دست شهرداری‌ها را در زمینه سرمایه‌گذاری باز گذاشته است متذکر شد: این که از این فرصت‌ها استفاده درستی نکنیم، خسران است.

وی به منابع انسانی غنی شهرستان فردوس اشاره کرد و گفت: نیروهای انسانی به جهت ایده‌پردازی، انگیزه دادن و خلاقیت جزو منابع توسعه هستند که باید قدر دانسته شوند.

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی تاکید کرد: از این ظرفیت باید به نحو شایسته در راستای توسعه شهرستان و منطقه بهره‌برداری شود.

وی گفت: ما حق نداریم زمان مدیریتی در اختیارمان را هدر بدهیم چرا که این زمان، فرصت خدمت به مردم و حق‌الناس است.

ملانوری اظهار داشت: باید با این دید که شهر ما بهترین نقطه دنیاست، کارها را پیش ببریم و وقتی این تفکر بر حوزه کاری ما حاکم باشد، برای رفع نواقص موجود حداکثر تلاش خود را می‌کنیم.

وی افزود: اگر قرار است به توسعه برسیم باید دیدمان را بازتر کنیم، مردم را فعال‌تر کرده و فرهنگ مطالبه‌گری واقعی و عقلایی را در آنها تقویت کنیم.

استاندار خراسان جنوبی به موارد مطرح شده در این نشست اشاره کرد و گفت: برخی از این موارد در سفر به شهرستان فردوس نیز عنوان شد و به جهت رفع این مسایل و رفع مشکلات شهرستان تلاش می‌کنیم.

وی به لزوم بهره‌گیری از سرمایه‌های مردمی در رفع مشکلات اشاره و تصریح کرد: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به اصول مردم محوری، دانش بنیان بودن، درون‌زا بودن و برون‌نگر بودن اقتصاد اشاره دارد که اگر این سیاست‌ها محقق شود، نتایج خوبی را برای استان به همراه خواهد داشت.

ابتدای این نشست مهمانان حاضر ضمن تشکر از استاندار برای سفر پربار به شهرستان فردوس، به تشریح مسایل موجود در شهرهای فردوس، اسلامیه و باغستان پرداختند.

فرماندار فردوس نیز از اقدامات و پیگیری‌هایی گفت که با هدف تحقق مصوبات سفر اخیر استاندار، طی یک هفته گذشته صورت گرفته است.

استاندار خراسان جنوبی روز پنجشنبه ۱۸ دی ماه برای بازدید و افتتاح چند طرح‌ عمرانی و اقتصادی به شهرستان فردوس در ۲۰۰ کیلومتری بیرجند سفر کرد.