استانداران خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان در بیرجند دیدار کردند و طرح انتقال آب دریای عمان به شرق کشور از موضوعات اصلی این دیدار بود.

 حمید ملانوری و احمدعلی موهبتی در این دیدار درباره مسایل دو استان شرق کشور رایزنی کردند.

طرح انتقال آب دریای عمان به شرق کشور از جمله استان خراسان جنوبی که از سال گذشته کلید خورد، اصلی‌ترین موضوع صحبت دو استاندار بود.

استانداران خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان در زمینه راهکارهایی برای توسعه روابط دو استان، استفاده بهتر از مرز افغانستان و همکاری به منظور بهره‌برداری از ظرفیت‌های دو منطقه نیز بحث و گفت و گو کردند.

پروژه راه آهن شرق که عملیات اجرایی قطعه‌ای از آن در بیرجند نیز سال گذشته آغاز شد، اهمیت آن در توسعه مبادلات تجاری کشور و تدوین برنامه‌هایی برای شتاب بخشی به این پروژه از محورهای گفت و گوی ملانوری و موهبتی بود.

نشست قریب الوقوع سه جانبه استان‌های کریدور شرق کشور شامل خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان از دیگر مباحث مطرح شده در این دیدار عنوان شد.

خراسان جنوبی به طول ۳۳۱ کیلومتر با افغانستان مرز مشترک دارد و و با ۶ استان کشور از جمله سیستان و بلوچستان همجوار است.

اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هفته گذشته با حضور استانداران خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و کرمان، ساز و کارهای انتقال آب دریای عمان به استان‌های شرقی را مورد بررسی قرار دادند.

در این نشست بر شتاب‌ بخشی به روند اجرای کار توسط پیمانکار پروژه تاکید شد.

قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) مسئولیت اجرای طرح نمک‌زدایی، شیرین سازی و انتقال آب دریای عمان به سه استان شرقی کشور را طی یک برنامه پنج ساله عهده‌دار شده است.