🔹استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: مدیران دستگاه های اجرایی به صورت میدانی، مشکلات واحدهای تولیدی را احصا و پیگیری کنند.
؛ جواد قناعت  در اولین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع استاندر سال جاری اظهار کرد: ما باید با هر اقدامی به تولید کمک کنیم و از ظرفیت‌های قانونی به نفع واحدهای تولیدی، صنایع و معادن استفاده نماییم.
🔹وی با اشاره به دستور کار جلسه مبنی بر تأمین و تخصیص سوخت مورد نیاز واحدهای تولیدی و معدنی استان گفت: لازم است جلسه تخصصی با حضور سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و برخی سرمایه‌گذاران معادن و دستگاه‌های متولی برگزار و تصمیمات لازم اتخاذ گردد.
🔹استاندار با تأکید بر لازم الاجرا بودن مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، اهتمام بانک ‌ها و دستگاه‌های اجرایی را در این زمینه ضروری خواند و ادامه داد: به منظور استفاده از ظرفیت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، فرمانداران باید مشکلات اقتصادی واحدهای تولیدی شهرستان‌ها را احصا نموده، به معاونت اقتصادی استانداری اعلام کنند و با برگزاری کارگروه استانی در شهرستان‌ها مشکلات این واحدها پیگیری و رفع شود.
🔹قناعت با اشاره به لزوم حضور میدانی مدیران دستگاه‌های اجرایی در واحدهای تولیدی برای احصا و شناسایی مشکلات آنان، گفت: باید بهتر از گذشته شاهد حضور میدانی مدیران متولی برای شناسایی مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی باشیم چون این جزو اولویت‌های اصلی دولت است‌.
🔹وی با بیان اینکه انجام اقدامات لازم به منظور حفظ وضعیت موجود واحدهای تولیدی استان مورد تأکید است، افزود: باید همه تلاش کنیم که حداقل شرایط فعلی واحدهای تولید استان را حفظ و حمایت کنیم، هر چند این وضعیت حداقلی مدنظر ما نیست.
🔹به گفته وی؛ اطلاعات واحدهای تولیدی راکد و نیمه راکد به منظور احیا و تعیین تکلیف آنان باید به ‌روزرسانی شود.
🔹استاندار به‌روزرسانی اطلاعات بنگاه‌های اقتصادی دارای پرونده قضایی یا در تملک بانک‌ها را در زمینه احیا و تعیین تکلیف آنها ضروری برشمرد و افزود: تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران نسبت به تعهدات خود در کارگروه تسهیل پایبند باشند.
🔹قناعت بیان کرد: واحدهای تولیدی استان باید با بهره‌گیری از توان شرکت‌های دانش‌بنیان و نخبگان نسبت به اصلاح ساختارهای خود برای ارتقاء بهره‌وری و افزایش تولید اقدام کنند.
🔹وی با تأکید بر اینکه به منظور احیای واحدهای راکد و نیمه راکد، پرداخت تسهیلات از محل منابع تسهیلات تکلیفی در اولویت قرار گیرد، گفت: هدایت منابع داخلی استان به سمت توسعه سرمایه‌ گذاری و تولید باید در دستور کار شبکه بانکی استان باشد.
🔹به گفته وی؛ به منظور اجرای مصوبات کارگروه، حوزه‌های نظارتی همکاری لازم را با دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها به عمل آورند و عدم اجرای مصوبات توسط مدیران ذیربط را در قالب ترک فعل لحاظ کنند.
🔹استاندار با بیان اینکه سازمان مدیریت باید اجرای مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید را به عنوان یکی از شاخص‌های ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی مدنظر قرار دهد، خاطرنشان کرد: از ظرفیت هیئت خبرگان اقتصادی و بانکی به منظور تسهیل و رفع مشکلات واحدهای اقتصادی استان استفاده شود.
🔹قناعت در ادامه از تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران خواست تا به تعهدات خود در قبال اجرای مصوبات پایبند باشند و دبیرخانه کارگروه تسهیل، ابلاغ و پیگیری مصوبات را به صورت ویژه و مستمر در دستور کار خود قرار دهد و به نسبت به ارائه گزارش عملکرد فصلی به معاونت اقتصادی استانداری اقدام کند.
🔹وی در ادامه با اشاره به حضور تاریخی و بی‌نظیر مردم خراسان جنوبی در مراسم تشییع و وداع با پیکر آیت الله رئیسی و همراهانش، گفت: براساس آمارها ۴۵۰ – ۵۰۰ هزار نفر در مراسم تشییع شهدای خدمت در بیرجند شرکت کردند.
🔹استاندار افزود: برای مراسم تشییع شهدای خدمت مسیر خوبی در مرکز استان انتخاب شد و مردم خراسان جنوبی هم در این مراسم سنگ تمام گذاشتند و حق مطلب را ادا کردند و انعکاس مثبتی را از این مراسم در رسانه‌های داخلی شاهد بودیم.
🔹قناعت با اشاره به برپایی ۱۱۰ موکب برای پذیرایی از شرکت‌کنندگان در مراسم تشییع پیکر آیت الله رئیسی در بیرجند، بیان کرد: مردم با تشییع تاریخی خود قدردانی از خدمات جهادی و خالصانه آیت الله رئیسی و شهدای خدمت را به تصویر کشیدند.

هدی جعفری- سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی هم در این کارگروه تذکر داد: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید افرادی را که برای اولین بار می‌خواهند از تسهیلات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استفاده کنند در اولویت قرار دهند و اینگونه نباشد که برخی از افراد به صورت مستمر از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور