معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان جنوبی گفت: ارائه خدمات بهتر یکی از راه‌های حرمت‌گذاری به بازنشستگان است و تکریم و تجلیل سال‌ها خدمت و زحمت صادقانه بازنشستگان و پیشکسوتان، وظیفه همگانی محسوب می‌شود.

 محمد حسینی در مراسم تجلیل از بازنشستگان نمونه استانی مشترک صندوق بازنشستگی کشوری افزود: اقدامات خوبی در حوزه معیشت بازنشستگان از یک سال گذشته تاکنون انجام شده است که در دولت جدید نیز ادامه‌دار خواهد بود.

وی بیان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی نیز باید این موضوع را مورد توجه قرار دهند و زمینه بهره‌مندی از تجارب ارزنده این قشر عزیز را به عنوان راهنمای عملی مدیران و کارکنان فراهم کنند.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: در دین اسلام به عنوان یک دین کامل و نمونه، افراد بازنشسته جایگاه بسیار والایی دارند و در آیات و روایت‌های متعدد بر تکریم و احترام سالمندان تاکید شده است.

وی تصریح کرد: بازنشستگان را هیچ وقت نباید فراموش کرد بلکه همواره باید زحمات این عزیزان را مورد تقدیر قرار داد.

حسینی افزود: تغییر نگرش جامعه نسبت به جایگاه افراد بازنشسته و ایجاد روحیه و امید در آنان، قطعا دلگرمی جوانان و آینده‌سازان کشور را به همراه دارد.

وی گفت: بدون تردید زمانی که بزرگان ما شاد باشند، این شادی به کل جامعه سرایت داده می‌شود.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان خراسان جنوبی نیز در این مراسم با اشاره به آمار ۱۶ هزار و ۶۵۸ نفری بازنشستگان و ۱۵ هزار و ۷۰۲ نفری شاغلان مشترک صندوق بازنشستگی کشوری در خراسان‌ جنوبی، ارج نهادن به شخصیت و تشکر از خدمات ارزشمند بازنشستگان را از اهداف اصلی نامگذاری روز خانواده و تکریم بازنشستگان برشمرد.

محمد باقری‌نژاد گفت: تکریم بازنشستگان به عنوان سرمایه‌های اجتماعی وظیفه‌ای همگانی به ویژه در دستگاه‌های اجرایی است.

وی با بیان اینکه تکریم بازنشستگان باید به یک فرهنگ عمومی و وظیفه ملی تبدیل شود افزود: بازنشستگان سرمایه معنوی کشور هستند که باید از تجربیات گذشته این عزیزان استفاده کرد.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری مراسم انتخاب بازنشستگان نمونه استان گفت: ملاک انتخاب بازنشستگان نمونه، انجام فعالیت‌های ارزنده و تاثیرگذار در دوران بازنشستگی و براساس ۶ محور “علوم، آموزش و پژوهش”، “فرهنگ و هنر”، “کارآفرینی و ایجاد اشتغال”، “فعالیت‌های اجتماعی و عام‌المنفعه”، “فعالیت‌های ورزشی و تندرستی”و “ایثار و فداکاری” است.

وی اظهار داشت: هر سال به این مناسبت بازنشستگان، آثار و اقدامات ارزشمند دوران بازنشستگی خود را پس از فراخوان انتخاب بازنشستگان نمونه در سایت صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی cspf.ir بارگذاری می‌کنند تا پس از بررسی و اعلام نظر کمیته داوری برگزیده‌ها معرفی شوند.

در این مراسم که با حضور مدیران کل عضو شورای هماهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خراسان جنوبی همراه بود، خانم‌ها فاطمه صغری مشرقی مقدم در محور فرهنگ و هنر و زهرا فورکی نژاد در محور امور اجتماعی و عام‌المنفعه و آقایان افسری در محور کارآفرینی و ایجاد اشتغال، اطهری‌زاده در محور ایثار و فداکاری، بهمن نجفی در محور علوم، آموزش و پژوهش و سید ابوالفضل سیادت در محور ورزش و تندرستی، تجلیل شدند.