از ابلاغ “الگوی مدرسه تراز سند تحول” در بازه زمانی سه سال خبر داد و گفت: در سال تحصیلی جدید ۱۰ درصد مدارس عادی و ۵۰ درصد مدارس خاص تحت پوشش این طرح قرار میگیرند.
سید علیرضا موسوی نژاد در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق استان افزود: با مشخص شدن ابعاد و مولفههای مدرسه در تراز سند تحول بنیادین، میتوانیم مدارس را بر اساس مولفهها و شاخصهاس تعیین شده رتبهبندی کنیم.
وی گفت: به همین منظور برای هر ۱۰ مدرسه یک راهبر تحول در نظر گرفته شده است که راهبران تحول بر چگونگی انجام فعالیتها نظارت میکنند.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار کرد: مدارس تراز سند تحول بنیادین سه مرحله دارد که مرحله نخست آن تدوین الگوی مدرسه در تراز سند تحول است، مرحله دوم ارزیابی وضعیت موجود مدارس و مرحله سوم طراحی و اجرای برنامه عمل برای هر مدرسه و به منظور رسیدن به جایگاه تحولی است.
وی از ثبت نام بیش از چهار هزار دانش آموز دختر و پسر دورههای محتلف تحصیلی در پایگاهها و کلاسهای غنی سازی اوقات فراغت استان خبر و ادامه داد: کلاسهای اوقت فراغت زمینه ساز کاهش آسیبهای اجتماعی است.
موسوی نژاد گفت: همانطور که در سند تحول بنیادین اشاره شده، هر دانشآموز باید تا پایان تحصیلات خود حداقل یک مهارت را به درستی بیاموزد و دانشآموزان میتوانند با شرکت در کلاسهای غنی سازی اوقات فراغت به صورت تخصصی مهارتهای زندگی، ارتباطی و شخصیتی را فرا گیرند.
وی همچنین بر اجرای دقیق مصوبات شورای پروژه مهر در مواردی همچون ساماندهی دقیق نیروی انسانی، اجرایی شدن طرح عجمیان، پیش بینی نیازها و کمبودها تاکید کرد و افزود: کانونهای ارزیابی برای پذیرفته شدگان در آزمون استخدامی پرورشی و تربیت بدنی از امروز دوم مرداد فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز میکنند.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از مراکز مشاوره به عنوان سد مستحکم در مقابله با آسیبهای اجتماعی دانش آموزان یاد کرد و گفت: مراکز مشاوره باید مراکز ثقل فعالیتهای مشاوره ای در حیطه هدایت تحصیلی، ارتقای مهارتها، آموزش، پژوهش، مداخله در پیشگیری از افت تحصیلی و آموزش معلمان با محوریت دانش آموز در امر یادگیری باشند.
وی از ضریب ۷۸ درصدی خراسان جنوبی در صندوق ذخیره فرهنگیان نیز خبر داد و گفت: صندوق ذخیره فرهنگیان با ارائه خدمات متنوع و مطمئن، بستر مناسب برای سرمایهگذاری و حفظ ارزش داراییهای فرهنگیان است که باید ساز و کار لازم برای جذب نیروهای تازه وارد به صندوق در نظر گرفته شود.
موسوی نژاد در ادامه با اشاره به اجرای مرحله دوم توانمندسازی مراقبان سلامت در استان، تصریح کرد: توانمندسازی مراقبان سلامت یکی از راهبردهای اساسی افزایش عملکرد، بهره وری و صیانت از سلامت جسم و روان متربیان است که نیازمند توجه به بعد روانشناختی است.
نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور
دیدگاه ها برای این نوشته بسته شده است.