#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

?استاندار خراسان جنوبی :
✅ آمارها، گویای همراهی مردم با طرح فاصله گذاری اجتماعی
?استاندار خراسان جنوبی گفت: آمارها حکایت از همراهی مردم با طرح فاصله گذاری اجتماعی دارد.
معتمدیان که برای بازدید از روند اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در مبادی ورودی استان به قاینات سفر کرده، با ذکر این نکته گفت:
?آمار به ثبت رسیده در ورودی ها و خروجی های استان، کاهش ۷۰ درصدی میزان ترددها را نشان می دهد.
?وی کاهش ۶۷ درصدی در میزان مصرف بنزین در سطح استان را نیز دلیل دیگری بر کمتر شدن آمار سفرها عنوان کرد.
?استاندار با اشاره به زمان شروع طرح فاصله گذاری اجتماعی از هشتم فروردین ماه در سطح کشور خاطرنشان کرد: از ابتدای شروع این طرح در خراسان جنوبی، بر اساس تصمیمات داخلی، ۲۴ نقطه کنترلی در محورهای استان تعیین شد.
?معتمدیان افزود:دستگاه های خدمات رسان در نیروی انتظامی، هلال احمر، پلیس راه، راهداری، بسیج و… در این نقاط کنترلی مستقر شده اند.
?وی تأکید کرد: از ابتدای اجرای طرح تا صبح امروز از ورود ۶۶۷ خودرو به شهرهای استان ممانعت شده است.
?به گفته وی؛ هدایت ۶ هزار و ۱۱۲ دستگاه خودرو برای گذر از محورهای استان و ممانعت از خروج ۳۳۰ دستگاه خودروی هم استانی ها که قصد خروج از استان داشته اند از دیگر اقدامات انجام شده در مبادی ورودی است.
?استاندار با تأکید بر نظارت دقیق نیروی انتظامی در مبادی استان گفت: ۲۵ مورد اعمال قانون و ۱۴ مورد توقیف خودروهایی که اصرار بر تخلف داشته اند از جمله اقدامات نیروی انتظامی در این محورهاست.
معتمدیان متذکر شد: آمارها نشان دهنده این است که مردم، طرح را حدی گرفته و به توصیه های پلیس توجه داشته اند.
?وی درخصوص بازه زمانی تعریف شده برای اجرای طرح گفت: بر اساس تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا بنا بود مرحله اول طرح تا ۱۵ فروردین باشد اما مصوبه روز گذشته ستاد از استمرار مرحله دوم طرح تا ۲۰ فروردین حکایت دارد.
?به گفته وی؛ چنانچه همراهی مردم ادامه یابد و با پذیرش توصیه های بهداشتی، همچنان طرح فاصله گذاری اجتماعی و در خانه ماندن را جدی بگیرند، موفقیت ما در قطع زنجیره کرونا حتمی خواهد بود.