برخی از شهروندان و مراکز عرضه مرغ در خراسان جنوبی از کمبود مرغ می گویند این درحالیست که رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان این اطمینان را به آن‌ها می دهد که نگران تامین مرغ نباشند چرا که روزانه ۱۳۰ تن مرغ در خراسان جنوبی تولید می شود.

مردم خراسان جنوبی نگران تامین مرغ نباشند

 برخی از شهروندان و مراکز عرضه مرغ در خراسان جنوبی از کمبود مرغ می‌گویند این در حالیست که رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان این اطمینان را به آن‌ها می‌دهد که نگران تامین مرغ نباشند چرا که روزانه ۱۳۰ تن مرغ در خراسان جنوبی تولید می‌شود.

بنا بر اعلام یکی از فروشندگان و مراکز عرضه مرغ در مرکز خراسان جنوبی اکنون قیمت مرغ ۷۳، ران ۷۶، و سینه ۱۰۵ هزار تومان است.

به گفته این فروشنده توزیع مرغ در مرکز استان در مقایسه قبل کمتر است اما این کمبود چندان محسوس نیست و این کمبود به اندازه‌ای نیست که مشتری دست خالی از مغازه بیرون برود و دنبال مراکز دیگر باشد.

آن طور که مهدی جعفری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی هم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از بیرجند اظهار داشت: کم و کاستی در زمینه عرضه و توزیع مرغ در استان وجود ندارد و خراسان جنوبی در زمینه بهترین وضعیت را در کشور دارد.

به گفته وی به اذعان کارشناسان، ناظران دستگاه های متولی، استانداری خراسان جنوبی و… در این استان کمبودی در زمینه عرضه و توزیع مرغ وجود ندارد و خراسان جنوبی در این زمینه چند سر و گردن بالاتر از دیگر استان‌های کشور است.

وی اضافه کرد: شاید در دیگر نقاط کشور کمبود مرغ وجود داشته باشد اما در خراسان جنوبی این کمبود وجود ندارد و مرغ با پایین‌ترین قیمت یعنی ۷۳ هزار تومان به فروش می‌رسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: مرغ به اندازه کافی در استان موجود است و مردم نگران تامین مرغ نباشند.

جعفری با بیان این که روزانه در استان  ۱۳۰ تن مرغ تولید می‌شود افزود: تولید مرغ در استان ۳ برابر میزان مصرف است، افزود: ۲۵ درصد تولید مرغ استان در داخل استان مصرف می‌شود و بقیه به استان‌های همجوار ارسال می‌شود.

لازم به یادآوری است که خراسان جنوبی قطب پرورش طیور در شرق کشور به حساب می آید.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور