معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: با اجرای طرح جهاد آبرسانی که در دولت سیزدهم شروع شد، از ۱۱۵ روستای هدف، آبرسانی ۶۵ روستا به اتمام رسیده است.

 علیرضا عباس‌زاده  در نشست بخشداران استان افزود: ۲۲ پروژه آبرسانی مرحله اول طرح جهاد آبرسانی نیز تا هفته دولت امسال افتتاح می‌شود و مابقی تا دهه فجر به پایان می‌رسد.

وی بیان کرد: پیشرفت مرحله اول جهاد آبرسانی استان به ۷۵ درصد رسیده است و قرارداد بقیه روستاهای دارای کمتر از ۲۰ خانوار نیز بعد از اتمام این مرحله شروع خواهد شد.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: دولت سیزدهم در حوزه آبرسانی و تامین آب در خراسان جنوبی کارهای مهم و راهبردی انجام داده و بخش زیادی از دغدغه تامین آب روستاها در این سه سال رفع شده است.

وی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی جزو استان‌های دارای تنش آبی است، بر لزوم فرهنگ سازی صرفه جویی در مصرف آب در روستاها تاکید کرد و افزود: باید صرفه جویی و مدیریت جدی برای تامین آب به ویژه در روستاهایی که با تانکر آبرسانی می‌شوند، صورت گیرد.

آبرسانی پایدار ۶۵ روستای خراسان جنوبی به اتمام رسید

عباس‌زاده با تاکید بر اینکه مشکلات مطرح شده توسط بخشداران پیگیری می‌شود، گفت: ثبت اراضی کشاورزی کار بسیار مهم و بزرگی است که در کشور در حال انجام است و باید بخشداران و دهیاران، کشاورزان را نسبت به این اقدام به ویژه جاهایی که اراضی ارزش بیشتری دارد، توجیه کنند.

وی اظهار کرد: بیشتر دعاوی مردم در روستاها نسبت به مالکیت اراضی است و این عامل اصلی ناهنجاری‌های اجتماعی در روستاهاست که باید اصلاح شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی افزود: اگر اراضی کشاورزی در روستاها ثبت نشود، زمینه سوء استفاده برخی افراد سودجو را فراهم می‌آورد و باید به سمتی برویم که اراضی کشاورزی به طور کامل ثبت شود.

هزار و ۷۷۶ آبادی دارای سکنه با جمعیت ۳۰۴ هزار و ۸۴۷ نفر در خراسان جنوبی وجود دارد و تعداد کل روستاهای دارای دهیاری استان ۹۴۹ روستا با جمعیت ۲۸۵ هزار و ۴۹ نفر است.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور