امروزه صنعت گردشگری و توریسم در جایگاهی بهتر از صنعت نفت در اشتغال‌زایی و جذب سرمایه دارد. اما گویی در ایران  بالاخص خراسان جنوبی هنوز مشکلات فروانی بر سر راه این صنعت بزرگ قرار دارد. صنعتی که با کمترین هزینه می‌تواند بیشترین اشتغالزایی را داشته باشد.

کویر همت‌آباد و دره سرسبز تجنورد در منطقه‌ی زیرکوه جزو خاص‌ترین مناطق کشور می‌باشد که در خراسان جنوبی واقع و این روزها مورد بی‌مهری مسئولین شهرستان قرار گرفته است. اگر مسئولین به معجزه‌ی صنعت گردشگری واقفند نباید از این دو موهبت طبیعی و الهی که در این منطقه قرار گرفته‌ است، غفلت کنند. آقای فرماندار، این گونه شنیده می‌شود که در شورای برنامه‌ریزی سال نود و شش شهرستان، حتی ریالی اعتبار برای مبحث گردشگری در مناطق یاد شده در نظر گرفته نشده است. باور کنید در منطقه‌ای که هنوز صنایع بزرگی فعال نیست و فعال کردن آن هم، هزینه‌های هنگفتی را بر منطقه تحمیل می‌کند، یکی از راه‌های بالقوه‌ی اشتغال‌زایی، همین تسهیل صنعت گردشگری است. همت‌آباد و دره‌ی سرسبز تجنود جز نوادر ایران و در این برهه، جزو مواردی هستند که در صنعت توریسم مورد استقبال گردشگران خارجی و داخلی خواهد بود.

جناب آقای فرماندار، اداره کل میراث فرهنگی گامی در راه‌اندازی کمپ کویرنوردی همت‌آباد برداشته است که با عدم تخصیص اعتبار کافی از سوی شما، قادر نخواهد بود این راه را ادامه داده و اعتبارات ملی گردشگری را جذب نماید. در هنگامی که توریسم و گردشگری، رتبه‌ی یک اشتغالزایی را در دنیا به خودش اختصاص داده، توجه صرف به راه‌اندازی کارخانه و امثال آن، کم لطفی به این سرمایه‌ی خدادادی این دیار خواهد بود و همت والای شما را مطالبه می‌کند.

جناب آقای فرماندار، این مناطق گردشگری را دریابید و نگذارید آینده‌گان بر این بی‌مهری، حرف و حدیث‌ها بخوانند.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله