رییس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: جهاددانشگاهی خراسان جنوبی در بخش ‌های مختلف موفقیت‌هایی کسب کرده است.

جلال الدین صادقی گفت جهاددانشگاهی خراسان جنوبی در حوزه پژوهش، متناسب با مزیت‌های منطقه‌ای و براساس بررسی اسناد بالادستی و به ویژه سند توسعه کشور و سند توسعه استان و کسب مجوز از دفتر مرکزی جهاددانشگاهی ورود پیدا کرده است.

وی افزود: بهینه سازی تولید و فرآوری گیاهان دارویی با تاکید بر محصولات استراتژیک عناب، زرشک و زعفران و همچنین ورود به حوزه آسیب‌های اجتماعی از مهم‌ترین اقدامات پژوهشی بوده و برنامه ششم توسعه واحد خراسان جنوبی در پژوهش بر اساس این موضوعات تنظیم و تاکنون نیز اقدامات ارزنده‌ای در این خصوص صورت گرفته است.

رییس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی بیان کرد: راه‌اندازی پروژه دهکده گیاهان دارویی، ایجاد مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی، استقرار دبیرخانه علمی آسیب‌های اجتماعی استان در واحد، انجام چهارطرح‌ پژوهشی و ارائه خدمات تخصصی در حوزه آسیب‌های اجتماعی حول محور افسردگی بانوان خانه دار از جمله این اقدامات بود.

صادقی ادامه داد: خروجی این اقدامات کسب رتبه واحد پژوهشی برتر در بین واحدهای در حال توسعه جهاد دانشگاهی بوده است.

وی افزود: واحد خراسان جنوبی در حوزه آموزش با ورود به آموزش‌های ضمن خدمت کارکنان دولت عنوان معتبرترین سازمان همکار با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی را کسب کرده و دوره‌های آموزشی متنوعی برای کارکنان دولت برگزار شده است.

رییس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی اظهار کرد: عقد قراردادهای سازمانی و فراگیر کردن قراردادها در بین سازمان‌ها و نهادهای استان، اخذ مجوز و راه اندازی شعبه شماره دو آموزش‌های تخصصی کوتاه مدت در مرکز استان از دیگر مواردی است که با استقبال قابل توجهی روبه‌رو شده است.

صادقی بیان کرد: همکاری مشترک با سایر معاونت‌ها در راستای برقراری زنجیره ارتباطی بین فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی و همچنین فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی از جمله طراحی و اجرای دوره‌های آموزشی در خصوص گیاهان دارویی و آسیب‌های اجتماعی اقدام ارزنده‌ دیگری است که به خوبی در واحد جهاددانشگاهی خراسان جنوبی عملیاتی شده است.

وی افزود: در حوزه تجاری سازی فناوری، واحد جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با کسب مجوز فعالیت شعبه سازمان تجاری سازی، فناوری و اشتغال دانش آموختگان در سال ۹۵ و همچنین کسب مجوز کانون شکوفایی و خلاقیت در راستای اخذ مجوز مرکز رشد گیاهان دارویی برنامه ریزی کرده است.

رییس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: همچنین با ورود به طرح ملی الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی و انجام اقدامات شاخص در بین واحدهای استانی پایلوت، واحد جهاددانشگاهی خراسان جنوبی به عنوان واحد برتر فاز اول شناخته شده است.

صادقی تصریح کرد: در حوزه فرهنگی نیز جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با تقویت و توسعه فعالیت‌های فرهنگی و دانشجویی در دانشگاه‌های علوم پزشکی و دانشگاه بیرجند، نسبت به راه اندازی دفاتر فرهنگی سازمان دانشجویان و همچنین دفتر ایسنا در دانشگاه‌های صنعتی و دانشگاه فرهنگیان نیز اقدام کرده است.

وی ادامه داد: همچنین اخذ مجوز و راه اندازی فرهنگ سرای ابن حسام، برگزاری اولین جشنواره منطقه‌ای شعر ابن حسام در سال ۹۶ و اخذ مجوز برگزاری دومین جشنواره منطقه‌ای شعر ابن حسام در امسال و ایجاد دبیرخانه دائمی جشنواره در جهاد دانشگاهی و مصوب کردن دبیرخانه در کارگروه فرهنگی اجتماعی استان از دیگر اقدامات شاخص این حوزه بوده است.

رییس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی بیان کرد: گسترش فعالیت‌های خبرگزاری ایسنا و ایکنا، عقد قرارداد افکارسنجی با شرکت گاز استان، بهزیستی استان و شرکت آب منطقه‌ای استان از جمله فعالیت‌های شاخص سال گذشته در حوزه فرهنگی است.

صادقی اظهار کرد: توسط مرکز افکارسنجی علاوه بر این موارد، نیاز سنجی آموزشی بانوان خانه دار استان، سنجش میزان فراوانی استقبال مردم استان در رابطه با ۴۳  شغل خانگی مزیت‌دار استان، سنجش رضایت فراگیران دوره‌های آموزشی بلندمدت و کوتاه مدت جهاد دانشگاهی، سنجش دیدگاه همکاران واحد جهاددانشگاهی خراسان جنوبی نسبت به محیط کاری و سطح رضایت سازمانی انجام شده است.

وی افزود: جهاددانشگاهی خراسان جنوبی درنظر دارد در بلندمدت با کسب جایگاه برتر منطقه‌‌ای در تحقیقات کاربردی با محوریت عناب، زرشک و زعفران و همچنین توسعه مراکز خدمات تخصصی، آموزش‌های تخصصی کاربردی و ایجاد مراکز رشد، ضمن ارتقای کیفی فعالیت‌ها و تبدیل شدن به سازمان، به منابع درآمدی پایدار دست یابد.

رییس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی تصریح کرد: چشم انداز واحد جهاددانشگاهی خراسان جنوبی قرار گرفتن در بین ۱۰ واحد برتر جهاد دانشگاهی کشور است.

خودکفایی، رمز مقابله با جنگ اقتصادی

صادقی ادامه داد: خودکفایی و استقلال در تامین نیازها از طریق جهاد دانشگاهی و بخش‌های تولیدی و خدماتی داخل کشور رمز مقابله با جنگ اقتصادی است و این مهم تنها با عزم یکپارچه و تلاش و سخت کوشی شبانه روزی تحقق می‌یابد.

وی یادآور شد: در سال ۹۸ انتظار می‌رود واحد جهاددانشگاهی خراسان جنوبی در بین ۱۲ واحد برتر جهاد دانشگاهی و واحد برتر در تحقیقات عناب در سطح کشور باشد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله