مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی رتبه دوم کشوری در ارزیابی جشنواره خیرین مدرسه ساز را کسب کرد.

محمد رضا بیکی، در جمع خبرنگاران در خصوص نتایج ارزیابی مرحله مقدماتی بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان‌ها، اظهار کرد: استان خراسان جنوبی عنوان دومی کشوری ارزیابی جشنواره خیرین مدرسه ساز استان‌ها را کسب کرده است.

وی افزود: این ارزیابی قبل از برگزاری جشنواره‌های خیرین مدرسه‌ساز نهایی در خصوص تدارکات و با توجه به چند شاخص از پیش تعیین شده انجام شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی بیان کرد: ارزیابی مقدماتی ۲۵ اسفند برگزار شده و ارزیابی نهایی تیرماه بعد از اتمام جشنواره‌های خیرین مدرسه ساز انجام می‌شود که در ارزیابی اولیه بحث جشنواره‌های مدرسه‌ای، تحقق تعهدات خیرین، کمیت و کیفیت نوع برگزاری جشنواره های منطقه‌ای، و تمرکز بر برگزاری جشنواره‌های استانی مطرح بوده است.

بیکی اظهار کرد: هرساله جشنواره استانی و شهرستانی برکزار کرده‌ایم که امسال جشنواره‌های مدرسه‌ای نیز در استان برگزار شد که اتفاق خوبی برای استان بود و خیران در این جشنواره‌ها بهتر حضور یافته و تکریم شدند و اثر مثبت و عایداتی برای مدرسه نیز داشت.

وی هدف برگزاری جشنواره‌های مدرسه‌ای را تکریم خیران عنوان کرد و گفت: این جشنواره با هدف گلریزان برگزار نشده اما خیران باز هم کمک‌هایی به مدارس داشته‌اند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی با بیان اینکه تمرکز سازمان در ارزیابی جشنواره‌های خیرین مدرسه ساز، پیرامون جشنواره‌های مدرسه‌ای بود، افزود: شاخص‌هایی مانند اینکه این جشنواره‌ها با چه تعداد و با چه کیفیتی و با دعوت از چه ارگان‌هایی دعوت انجام شده است و همچنین مستندسازی اقدامات، در ارزیابی استان‌ها مدنظر قرار گرفته و ارزیابی کارشناسی شده و بر اساس مستندات و جداول انجام شده و تیم ارزیاب به صورت سلیقه‌ای این کار را انجام نداده است.

بیکی افزود: ۹۰ درصد شهرستان‌های استان، جشنواره‌های خیرین مدرسه ساز را بعد از عید نوروز برگزار می کنند و تاکنون شهرستان‌های خوسف، درمیان و دستگردان رتبه‌های برتر جشنواره‌های خیرین مدرسه ساز را کسب کرده‌اند، و برخی شهرستان‌ها مانند فردس و نهبندان نیز برنامه‌های جشنواره خیرین مدرسه را در فروردین ماه برگزار می‌کنند.

وی با ابراز امیدواری از اینکه استان خراسان جنوبی در ارزیابی نهایی نیز رتبه کسب کند، گفت: سال گذشته از محل جشنواره‌های خیرین مدرسه ساز ۲۱ میلیارد تومان تعهد شده است که هرساله بالای ۷۰ درصد این عایدات محقق می‌شود و امسال امید است این رقم افزایش یابد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی یکی از راه‌های جذب خیر را برگزاری جشنواره‌های تکریم از خیران برشمرد و یادآور شد: این جشنواره‌ها با هدف اشاعه فرهنگ نوع دوستی و مدرسه سازی و جذب خیران جدید برگزار می‌شود که هر ساله به میزان ۱۵ درصد شاهد رشد ارقام تعهدات جشنواره‌ها هستیم.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله