به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی؛ مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوسف در این مراسم گفت: به علت خشکسالی های پی در پی، پیاز گلهای نرگس کوه نرگسی که در نزدیکی روستای دستگرد قرار دارد خشک شده که این پیازها امروز در این منطقه کاشته شد.

صالحی افزود: کوه نرگسی شهرستان خوسف به دلیل وجود نرگس های وحشی و خود رو در اردیبهشت ۹۴ به شماره ۲۴۹ در فهرست آثار ملی طبیعی به ثبت رسید.

مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوسف، از ادامه روند کاشت پیاز گل نرگس در سطح وسیعی از کوه نرگسی با هدف احیای کامل آن در آینده خبر داد.

فرماندار خوسف هم از حمایت دولت از نرگس کاران خبر داد و گفت: کشاورزانی که در مزارع خود گل نرگس بکارند از تسهیلات و شارژ بیشتر کارتهای برداشت آب از چاه های کشاورزی  بهره مند می شوند.

محمد شفیعی افزود: همچنین برای حمایت و تشویق استفاده از گل نرگس، در کارگروه گردشگری شهرستان خوسف مقرر شد، ۵۰ درصد از فضای سبز ادارات و بلوارهای داخل شهر به کاشت گل نرگس اختصاص یابد.

شهرستان خوسف با ۲۱ هکتار سطح زیر کشت بیشترین نرگس زارها را در خراسان جنوبی دارد که به دلیل کشت آنها در زمینهای گچی و آهکی، عطری تندتر و ماندگارتر، نسبت به گل نرگس سایر شهرستان ها دارد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله