صبح امروز چهارمین جلسه شورای هماهنگی و برنامه ریزی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان جنوبی با حضور مدیرکل، معاونین، مدیر حراست و روسای ادارات شهرستان های تابعه در سالن کنفرانس این اداره کل برگزار گردید.

این جلسه  پیرامون اعتبارات سال ٩٨ با هدف حل مسائل و مشکلات و تبیین برنامه های سالجاری تشکیل شد.

ناصر نبی زاده در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از زحمات معاونین و روسای شهرستان های تابعه، توصیه کرد که در دوران کاری در مجموعه های اداری خود باید قدر فرصت به وجود آمده در راستای خدمت رسانی بی منت به مردم را بدانیم، وظیفه شناس باشیم و به اموری که به ما واگذار شده است، عمل کنیم.

وی با اشاره به اینکه مهم ترین گام در تحقق اجرای برنامه های فرهنگی و هنری جذب اعتبارات فرهنگی است گفت:باید روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ها با تعامل بیشتر با فرماندار در این زمینه بیشتر فعال باشند و ادارات شهرستان باید با در نظر گرفتن مسائل مالی و توجه به مشکلات و اعتبارات کم به بخش فرهنگی، این زمینه را مدیریت کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تصریح کرد: ادارات شهرستان نماینده های اداره کل هستند که با حساسیت و درایت در امورات باید ضمن رضایت هنرمندان، رضایت دیگر افراد جامعه را نیز فراهم آورند و رعایت و اجرایی شدن بخش نامه های ارسالی از سوی وزارتخانه یک امر ضروری است که باید روسای ادارات توجه ویژه به این بخش داشته باشند.

وی با اشاره به ضرورت توجه بیشتر به شفافیت در انعکاس فعالیت ها در حداقل زمان ممکن را مهم برشمرد و یادآور شد:گزارش دهی و گزارش گیری مناسب از عملکرد فعالیت های فرهنگی و هنری استان در دنیای نوین ارتباطات و اطلاعات همتی مضاعف را می خواهد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به فضای فرهنگی استان اشاره کرد و بیان داشت: باید این فضا را برای همه اصحاب فرهنگ و هنر فراهم کنیم تا بخش خصوصی بر اساس سیاست های وزارتخانه در اجرای برنامه ها اعم از همایش، جشنواره، نمایشگاه و … مشارکت داشته باشند.

نبی زاده به تعامل مثبت و راهبردی در جهت اجرای برنامه ها تاکید کرد و گفت: حرکت، رفتار و تجلی فعالیت ها در داخل و خارج اداره باید جنس فرهنگ و هنر داشته باشد و متکی بر ویژگی های فرهیختگی باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه باید بتوانیم ظرفیت های جدیدی را در حوزه فرهنگ و هنر استان بگشاییم، گفت: بدون شک افرادی که با هنرمندان مرتبط هستند خود باید اهل خرد و اندیشه باشند چرا که بخشی از کارهای اداری هنرمندان را انجام می دهند.

ناصر نبی زاده با بیان اینکه جنس کار فرهنگی متفاوت است یادآور شد:فعالیت دستگاه های فرهنگی ما با دیگر سازمان های خدمات رسان تفاوت دارد زیرا که وظیفه تبیین فرهنگ در جامعه به دوش ماست بنابر این زمینه‌ها و ظرفیت‌های قابل‌ملاحظه‌ای وجود دارد که با برنامه‌ریزی منسجم و مدون می‌توان از این ظرفیت‌ها استفاده کرد تا اتفاقات خوبی در حوزه‌ی فعالیت های دینی و قرآنی در راستای سیاست‌های این مجموعه ها شاهد باشیم.

بنا براین گزارش؛در ادامه این جلسه معاونین این اداره کل و روسای شهرستان های تابعه ضمن ارائه برخی مشکلات در خصوص برنامه های فرهنگی و هنری به بیان دیدگاه ها و پیشنهادت خود پرداختند

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله