رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند گفت: با دستور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آذرماه امسال فلوشیپ ناباروری و نازایی در خراسان جنوبی مستقر می شود.

 مرکز درمان نازایی و ناباروری رویش خراسان جنوبی از سال گذشته به طور غیررسمی افتتاح و تاکنون ۱۲۰۰ نفر در این مرکز ثبت نام کرده اند.
نبود فلوشیپ فوق تخصص نازایی و ناباروری از عمده مشکلات این مرکز بود که در هفتمین سفر حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استان ( ۱۴ و ۱۵ شهریور ماه جاری) با استقرار پزشک فوق تخصص در این مرکز موافقت شد. 
دکتر کاظم قائمی روز دوشنبه در نشست خبری بیان رهاوردهای هفتمین سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استان اظهار داشت: در دولت تدبیر و امید تحول عظیمی در بخش های مختلف بهداشت و درمان استان ایجاد شده که نشان از توجه ویژه دولت و وزیر بهداشت به استان است.
وی گفت: در سفر اخیر وزیر بهداشت به استان حدود چهار میلیارد تومان اعتبار برای تامین تجهیزات پزشکی به استان اختصاص یافت که اکثرا مربوط به شهرستان فردوس است از این محل چهار یا ۶ دستگاه مانیتور قلبی در بیمارستان سرایان نصب و راه اندازی خواهد شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: همچنین در این سفر مقرر شد از متخصصان زنان که وارد دانشگاه می شوند ۲ نفر سهمیه بومی استان خارج از سهمیه برای گذراندن دوره های آموزشی تکمیلی به تهران اعزام و پس از اتمام دوره در خراسان جنوبی مستقر شوند.
وی عنوان کرد: از سه ماه گذشته با خروج فوق تخصص نفرولوژی (کلیه و مجاری ادراری) بیماران دیالیزی با مشکلات متعددی مواجه شدند که از این بابت از مردم عذرخواهی می کنیم اما وزیر بهداشت برای جذب فوق تخصص در این زمینه قول مساعد داد.
قائمی از تاسیس رشته کارشناسی ارشد فناوری سلامت در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر کارشناسی این رشته در فردوس ارایه می شود اما با دستور وزیر بهداشت در ۲ سال آینده شاهد راه اندازی کارشناسی ارشد در مرکز استان خواهیم بود.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله