رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند گفت: سازمان ها و موسسه های بیمه گر ۱۰۰ میلیارد تومان به دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بدهکارند که نبود نقدینگی مشکلات موجود را مضاعف کرده است.

محمد دهقانی فیروزآبادی روز شنبه در نشست هم اندیشی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با اصحاب حوزه سلامت استان افزود: پرداختی ‌های سازمان بیمه در مناطق محروم بایستی در اولویت قرار بگیرد.
وی یکی از مشکلات استان را ناتوانی در تامین پزشک متخصص و فوق تخصص و عدم ماندگاری آنان در استان دانست و بیان کرد: اگر پرداختی موسسه های بیمه با تاخیر وطولانی باشد در ماندگاری پزشکان نیز تاثیر منفی خواهد گذاشت.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار داشت: هدف نهایی هر سازمانی ارائه خدمات قابل قبول به مردم است که در این زمینه پارسال تفاهم نامه ‌ای با بیمه سلامت منعقد شده است.
وی با بیان اینکه در خراسان جنوبی بیمارستان خصوصی وجود ندارد عنوان کرد: همین موضوع نیز سبب شده پزشکان غیربومی تمایلی به ماندگاری در استان نداشته باشند.
دهقانی ادامه داد: با راه اندازی بیمارستان های جدید در استان خدمات بیمارستانی در حال گسترش است.
وی خواستار بیمه معتادان به مواد مخدر برای دریافت خدمات ترک اعتیاد شد و یادآور شد: این موضوع یکی از چالش های جدی استان است و بایستی برای بستری این افراد چاره اندیشی شود.
استان مرزی خراسان جنوبی دارای ۱۴ بیمارستان در ۱۱ شهرستان است که با حدود یکهزار و ۲۰۰ تخت بیمارستانی فعال به بیماران خدمات دهی می کنند.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله